تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب : 105
آخرین مجموعه یک عکاس آمریکایی دربرگیرنده تصاویری باورنکردنی از نمای بسیار نزدیک چشمان حیوانات، پرندگان و خزندگان است.
تصاویری با جزئیات باورنکردنی از نمای بسیار نزدیک چشم حیوانات
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، تصاویر مجموعه سورن مانولیان عکاس آمریکایی دربرگیرنده جوندگان، درندگان، پوزه داران، میمونها، افعی ها، گربه ها، سگهاف مارها، گرندگان و یک روباه است که نگاهی بسیار جزئی به چشم این حیوانات را فراهم کرده است.



سگ هاسکی

هاسکی ها معمولا در آب و هوای قطبی زندگی می کنند و به داشتن چشمانی به رنگ آبی کمرنگ مشهور هستند، اگرچه برخی گونه های آنها دارای چشمان قهوه ای، سبز و زرد هم هستند.



روباه صحرایی

روباه های صحرایی جثه کوچکی دارند و معمولا در صحرای بزرگ آفریقا زندگی می کنند، باستان شناسان اعتقاد دارند که چشم این روباه شبیه چشم بسیاری از دایناسورها است.



چکاوک

چکاوکها پرندگانی از خانواده گنجشکها هستند که به پرندگان آوازخوان مشهورند. اکثریت آنها در مناطق خشک در شمال و شرق استرالیا زندگی می کنند.



جغد گوش دراز

این جغد بومی اروپا، آسیا و شمال آمریکا است و اندازه آن بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر است و طول بالهای آن به یک متر می رسد.



چینچیلا

چینچیلا متمایزترین مردمک را در این مجموعه دارد. این جونده بومی کوهستانهای آند در آمریکای جنوبی است. نام چینچیلا به معنی چینچا کوچک است که این نام از مردم چینچا در آند گرفته شده که معمولا پشم می پوشیدند.

هرکدام از تصاویر مجموعه این عکاس نشان دهنده سطح پیچیده چشم هرکدام از حیوانات است. بسیاری از این تصاویر از چشم حیوانات باغ وحش ایروان در ارمنستان گرفته شده است.

مجموعه چشم حیوانات مانولیان نشان دهنده دنباله ای برای مجموعه تصاویر "چشمهای زیبای شما" بود که طی آن وی نماهای بسیار نزدیکی از چشم انسان گرفته بود.

اگرچه چشمها به نظر متفاوت می رسند اما کارکرد آنها بسیار شبیه چشم انسان است.



میمون لمور

لمورها تنها به رنگهای سفید و سیاه می بینند. به این معنا که آنها غذای خود را براساس شکل آن انتخاب نمی کنند بلکه آن را براساس بویش گزینش می کنند. این نوع تک رنگی موجب می شود که آنها در شب بهتر ببینند.



ایگوانا

ایگوانا از چشمان خود برای حرکت در جنگلها و یافتن غذا استفاده می کند. آنها از علائم بصری برای برقراری ارتباط با سایر ایگواناها استفاده می کنند و بالای سر خود دارای چشم سوم هستند که درست در وسط سر آنها قرار دارد و به آن "parietal eye" گفته می شود. این چشم سوم در جمجمه ایگوانا در بین نواحی بالایی استخوان های آهیانه و به تاریکی و روشنی حساس است، اما نمی تواند اشیاء و تصاویر را ببیند و تنها تغییرات محیطی بالای سر حیوان را تشخیص داده و مثل یک ردیاب عمل می کند.



افعی آلبینو

این نوع افعی گونه خاصی از افعی آسیایی است که در جنوب شرق آسیا زندگی می کند و اندازه آن به ۷ متر هم می رسد که موجب می شود آنها بزرگترین مارهای دنیا لقب بگیرند.



میمون رزوس

چشمهای این میمون شبیه چشمهای انسان است. در ژانویه ۲۰۰۰ این میمون نخستین پستاندار شبیه سازی شده بود و یک سال پس از آن نخستین پستاندار تراریخته ای بود که با ژنهای ستاره دریایی متولد شد.

.

کورکور سیاه

پرنده ای شکاری که به علت بلند پروازی و چرخش به دنبال غذا Black kite نامگذاری شده است و می تواند مسیر خود را سریع تغییر دهد.

بخشهای اصلی چشم عبارتند از قرنیه، مردمک، عنبیه ، شبکیه و ماهیچه های اسفنکتر. وقتی که حیوانات به اطراف نگاه می کنند نوری از اجسام مختلف از طریق پوشش شفافی که قرنیه نام دارد، وارد چشمان آنها می شود.

پس از آن نور از طریق مردمک وارد چشم می شود. مردمک همان بخش دایره ای سیاه رنگ مرکز کره چشم است.

شکل و اندازه مردمکها در حیوانات متنوع است و این مسئله در مجموعه عکسهای مانولیان مشاهده می شود.



شامپانزه

چشمان شامپانزه های شبیه چشمهای انسانها است چرا که می تواند رنگهایی را تشخیص دهد که سایر پستانداران نمی توانند ببینند. چشمهای شامپانزه به هم نزدیک است، درست مثل انسان این ویژگی موجب می شود که دید برجسته و سه بعدی داشته باشند.



توکاس

نوعی پرنده استوایی با نوک بلند در آفریقا است که دید دو چشمی دارد. اما برخلاف اکثر پرندگانی که دیدی با این نوع دارند، نوک توکاس گاهی مانع دید وی می شود.



خوکچه هندی

خوکچه هندی یک جونده خانگی است که به طور طبیعی در حیات وحش وجود ندارد. این حیوان یک موضوع آزمایش بوده و از آزمایشهای انجام شده در قرن نوزدهم پدید آمده است.



کفتار

بچه کفتارها با چشمان کاملا باز به دنیا می آیند، اگرچه آنها شبیه گربه ها هستند اما رفتار آنها بیشتر شبیه سگهاست و حس بویایی آنها بسیار قوی است که از آن برای شکار استفاده می کنند.



گربه سیامی

گربه سیامی که بومی تایلند است معمولا با نام الماس ماه شناخته می شود و این نام به علت رنگ و شکل چشمهای آن است. تنها گربه های سیامی با نژاد خالص دارای چشمان آبی روشن هستند.



چشم انسان

https://zistonline.com/vdcjfievzuqey.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما