تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۱
کد مطلب : 135
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که خوردن فلفل دوبار در هفته می تواند توسعه بیماری پارکینسون را تا یک سوم کاهش دهد.
خوردن فلفل تا ۳۰ درصد به کاهش پارکینسون کمک می‌کند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند افرادی که غذاهایی می خوردند که حاوی شکل خوردنی نیکوتین است تاحدی در مقابل پارکینسون حمایت می شوند.

گوجه فرنگی ، سیب زمینی و بادمجان از جمله غذاهای حاوی نیکوتین به شمار می رود.

این تحقیق همچنین مهر تأیید بر شواهد قبلی بود که که خطر پارکینسون را به استعمال دخانیات نسبت داده بود.

این درحالی است که کارشناسان هشدار دادند که ممکن است سایر مواد متشکله در این نوع خوردنی ها در نتایج این تحقیق تأثیرگذار بوده اند، اما مسئله اصلی اینجاست که بیماری پارکینسون افرادی را مبتلا می کند که یا سیگار می کشند و یا غذاهای خاصی مصرف می کنند.

دکتر سوزان سیرلز نیلسن از دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفتک تحقیقات ما در مرحله اول نیکوتین غذایی و خطر پیشرفت بیماری پارکینسون را بررسی کرد.

درست مثل تحقیقات بسیاری که نشان می دهند استفاده از تنباکو خطر پارکینسون را کاهش می دهد، این تحقیق نشان می دهد که نیکوتین یا شاید یک ماده شیمیایی دیگر در فلفل و تنباکو در مقابل پارکینسون خاصیت حفاظتی دارد.

این تحقیق که نتایج آن در مجله سالنامه عصب شناسی منتشر شده از ۴۹۰ بیماری که پزشکان به تازگی بیماری پارکینسون آنها تشخیص داده شده درباره عادات تغذیه ای آنها و استفاده از تنباکو پرسشهایی پرسید.

همچنین در این تحقیقات ۶۴۴ نفری که از هیچ شرایط عصب شناختی رنج نمی بردند نیز شرکت کرده بودند.

مصرف سبزیجات به طور کلی بر خطر پارکینسون تأثیرگذار نیست. احتمال ابتلای افرادی که سبزیجاتی از خانواده بادنجانیان مصرف می کنند کم است، این نوع خوردنی ها شامل میزان اندکی نیکوتین است، همان ماده شیمیایی اعتیادآوری که در سیگار استفاده می شود. خانواده بادنجانیان شامل بادنجان، سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی می شود.

این روند برای خانواده های فلفلها از سایرین بیشتر بود. افرادی که به هیچ نوع از تنباکو استفاده نمی کردند دست کم دوبار در هفته فلفل می خوردند تا ۳۰ درصد کمتر به پارکینسون مبتلا می شود.

اگرچه شواهد نشان می دهد که نیکوتین ماده فعال این تحقیق باشد، اما این تیم تاکنون تکذیب نکرده است که شاید یک ماده شیمیایی باشد که همان تأثیرات تنباکو را دارد و چنین تأثیری را در بیماران ایجاد می کند. یکی از این احتمالات آناتابین بود که دارای خاصیتهای ضدالتهابی است

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که افرادی که سیگار می کشند کمتر دچار این بیماری می شوند، حتی افرادی که دود سیگار استنشاق می کنند نیز در مقابل این بیماری به نوعی محافظت شده هستند.

این درحالی است که کریل بیل از بنیاد خیریه پارکینسون بریتانیا اظهار داشت که این تحقیق هنوز برای اتخاد نتیجه های انضمامی بسیار کوچک است.

میزان نیکوتین در سبزیجات می تواند بسته به شرایط رشد، انبار، درو و شیوه های پخت و پز متغیر باشد.

پارکینسون همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه چندان فرق نمی‌کند.

بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی است) رخ می‌دهد. این اما گفته می شود که نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در این زمینه بسیار زیاد است زیرا مانع پیشرفت بیماری و محدودیت عملکرد می ‌شود.

https://zistonline.com/vdccapqs82bq1.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما