تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 145
یک محقق از دانشگاه ایندیانا گفت: زیباترین شعله ابدی جهان که پشت یک آبشار در غرب ایالت نیویورک قرار دارد و زیبایی اش از اسرار آمیز بودن آن پیشی گرفته، توسط گازهایی تغذیه می شود که از زیر زمین به سطح آمده اند و این آتش را جاودان کرده اند.
کشف راز زیباترین شعله ابدی جهان
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، آرندت شیملمان محقق دانشگاه ایندیانا گفت: این آتش بسیار خاص است، شاید توسط بومیان آمریکایی صدها و یا هزاران سال پیش روشن شده است و توسط یک نوع فرآیند جدید زمین شناختی تغذیه می شود که پیش از این در طبیعت مشاهده نشده بود.

محققان اعتقاد دارند که این نوع گاز از اعماق زمین به سطح رسیده، باستانی است و به رغم رسوبات سنگی یک نوع سنگ بسیار داغ است. این دمای هوا که نزدیک به نقطه جوش آب یا گرم است، مولکولهای کربن را روی سنگ تجزیه کرده و ملکولهای کوچکتری از گاز طبیعی تولید می کند.

در این مورد سنگهایی که آتش روی آنها قرار دارد تنها گرمایی شبیه به یک فنجان چای دارد و از نظر زمین شناسی جوانتر از انتظار است. تحقیقات نشان می دهد که این گاز به واسطه یک فرآیند متفاوت تولید شده و نوعی فعل و انفعال موجب شده که گاز از مولکولهای ارگانیک سنگ تولید شود.

براساس اظهارات شیملمان، این مکانیسم سالهای بسیار مطرح بوده است اما موضوع به قدری اسرار آمیز بود که کسی به آن باور نداشت. ما فکر می کنیم که مسیر تولید گاز در این نقطه کاملا متفاوت است. اگر این نظریه صحت داشته باشد در آن صورت این فرآیند طبیعی گاز در سایر نقاط نیز رخ می دهد در آن صورت منابع گاز سنگی ما بیش از چیزی است که تصور می کردیم.

شیملمان و همکارش ماریا ماستالرز از سازمان زمین شناسی ایندیانا طی مأموریتی از سوی وزارت انرژی آمریکا میزان گاز متانی از بخشهای زیر زمینیدر شرق آمریکا خارج می شود را تخمین می زند، آنها در این مأموریت از جوزپه اتیوپ محقق موسسه ملی جئوفیزیک و آتشفشان شناسی در ایتالیا و کارشناس جهانی گاز طبیعی و شعله های ابدی کمک گرفتند.

اتیوپ محققان را به شعله ابدی مذکور در چستنات ریج پارک در غرب نیویورک هدایت کرد و آن را زیباترین شعله در جهان توصیف کرد.

آنها همچنین چندین شعله ابدی دیگر از جمله حفره ای که به صورت دائمی درحال سوخت است را در پارک ایالتی کوک فارست در شمال غربی پنسیلوانیا بررسی کردند اما به این نتیجه رسیدند که آتش این شعله چندان هم خاص نیست چرا که سوخت آن توسط یک گاز قدیمی تأمین می شود.

این گروه تحقیقاتی نتایج خود را درباره شعله ابدی در مجله مارین زمین شناسی دریایی و نفت خام منتشر کردند.

براساس این تحقیقات حدود ۳۰ درصد از تمام گازهای متان جهان از منابع طبیعی چون این تراوشهای گازی طبیعی زیر زمینی شکل می گیرد و برافروختن آتش روی این نشتی ها آنها را به شعله های ابدی تبدیل می کند. آتش متان را به دی اکسید کربن تبدیل می کند که گرمایی ۲۰ برابر کمتر از متان در اتمسفر ایجاد می کند.

این درحالی است که نشتهای بزرگی که بتوان روی آن آتش روشن کرد و یک شعله ابدی ساخت بسیار نادر است. در اکثر موارد گاز در خاک تراوش می کند و یا در نقطه ای بیرون می آید که اشتعال در آن ممکن نیست. در مورد شعله نیویورک این شعله در یک حفره اتاق مانند ایجاد شده و شعله به صورت ابدی درحال سوخت است.

این نشتی گاز در نیویورک همچنین دارای بیشترین غلطت اتان و پروپان نسبت به سایر نقاط دنیا است.

https://zistonline.com/vdcd2k0f6yt0o.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما