تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 147
دانشمندان انگلیسی در حال طراحی رایانه‌هایی برای سگ‌ها هستند که بتوانند با آن بازی کرده، لوازم خانگی را به کار انداخته و حتی با صاحب خود ارتباط برقرار کنند.
طراحی رایانه برای سگ‌ها!
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا محققان دانشگاه اپن در حال کار با چند موسسه نگهداری از سگ برای آموزش این حیوانات و ساخت آشیانه‌های هوشمند هستند که درون آنها رایانه کار گذاشته شده است.

برای مثال اگر حیوانات بخواهند زنگ هشدار را به صدا در بیاورند، باید دستگاهی داشته باشند که به آنها اجازه بدهد خدمات اورژانس را با فشار دادن یک کلید آگاه کنند.

به گفته محققان، این پروژه به قصد کمک به افراد ناتوانی که از کمک سگ‌ها برخوردارند طراحی شده تا این حیوانات بتوانند وظایفی مانند روشن کردن لامپ و دستگاههای برقی خانه یا جوابگویی به تلفن را انجام دهند.

اگرچه آنها امیدوارند این فناوری بتواند راه‌های جدیدی را به منظور برقراری ارتباط بین انسان و حیوان در آینده فراهم کند.

برخلاف انسان‌ها که از صفحه کلید و ماوس برای کنترل رایانه‌ها استفاده می‌کنند، دانشمندان به دنبال راه‌حلهای ساده‌تر برای ارائه درک آسان از این ابزار برای حیوانات هستند.

این راه‌حل‌ها شامل استفاده از دکمه‌های بزرگ درخشان و فناوری نمایشگر لمسی است. همچنین ابزارهای قابل برداشتن و کشیدن یا لرزاندن نیز در میان گزینه‌های احتمالی قرار دارند.

محققان همچنین در حال کار بر روی بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های مبتنی بر رایانه برای حیوانات به منظور کمک به یادگیری چگونگی استفاده از دستگاهها به آنها هستند.

https://zistonline.com/vdcfiedyaw6dj.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما