تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 155
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی با اشاره به تولید ۶۶۰ هزار مترمکعب چوب از اراضی جنگلی ایران طی یک سال اعلام کرد ایران از نظر تولید چوب در خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه نخست و در جهان رتبه ۹۲ را به خود اختصاص داده است.
ایران در برداشت چوب از جنگل‌، اول ِخاورمیانه و شمال آفریقا شد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از تسنیم سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) با انتشار آمار مربوط به تولید چوب از اراضی جنگلی در ۱۷۳ کشور جهان که بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۱ تهیه شده است ایران را بزرگترین تولید کننده این محصول در خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرد.

کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا با فقر جنگلی مواجه هستند و بخش کوچکی از اراضی این کشورها دارای پوشش جنگلی است.

بر اساس این گزارش ایران در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۶۶۰ هزار مترمکعب چوب از جنگل های خود برداشت کرده است که بالاترین رقم در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست.

پس از ایران مراکش با تولید ۳۷۲ هزار مترمکعب دومین تولیدکننده بزرگ چوب در این منطقه شناخته شده است. تونس با تولید ۲۱۸ هزار مترمکعبی در رده سوم از این نظر قرار گرفته است.

ایران در میان ۱۷۳ کشور جهان از نظر تولید چوب رتبه ۹۲ را به خود اختصاص داده است. آمریکا بزرگترین تولید کننده چوب جهان شناخته شده است. این کشور در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۲۸۳ میلیون مترمکعب چوب تولید کرد. پس از این کشور، روسیه با تولید ۱۵۳ میلیون مترمکعب و کانادا با ۱۴۱.۸ میلیون مترمکعب به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

کل تولید چوب جهان در این سال نیز ۱.۵۷۷ میلیارد مترمکعب اعلام شده که سهم ایران از این رقم ۰.۰۴۱ درصد بوده است.

انتهای پیام//

https://zistonline.com/vdcebn8zijh8n.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما