تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 195
برخورداری تصریح کرد: گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.
مصرف زیاد گوجه سبز ممنوع!
به گزارش زیست آنلاین به نقل از سایت ویدا یک کارشناس تغذیه بیان این که گوجه سبز غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

به گزارش وبدا، ناهید برخورداری گفت: گوجه سبز (آلوچه) طعمی ترش، سفت و ترد دارد و اغلب با نمک به عنوان تنقلات مصرف می‌شود.
 
وی اظهارکرد: هر ۱۰۰ گرم گوجه سبز،۳۰کیلوکالری انرژی دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان این که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است ادامه داد: از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده‌است.

برخورداری عنوان کرد: کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی- روده‌ای از دیگر خواص این میوه است.

وی با بیان این که این میوه غنی از ویتامین سی ، اسید مالیک، اسید سیتریک است افزود: مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

برخورداری تصریح کرد: گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.

وی با اشاره به این که اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد گفت: این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند.

این کارشناس یادآورشد: مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

برخورداری متذکرشد: گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش‌ها نیزمصرف می‌شود. از این میوه می توان به عنوان طعم دهنده و ترش مزه کردن غذاها به جای نمک استفاده کرد.

https://zistonline.com/vdcicwaz2t1a3.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما