تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 271
بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که هر روز باید اجابت مزاج داشته باشند، در حالی که معمولا ما وقتی از مشکل یبوست نام می‌بریم که فرد، در هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج داشته باشد و در برخورد با یبوست باید بیماری‌های غدد داخلی را در نظر گرفت.
توصیه های کاربردی برای درمان یبوست
به گزارش زیست آنلاین به نقل از زیست نیوز برای پیشگیری از یبوست، اولین نکته مهم ورزش کردن و تحرک است، نوشیدن روزانه دو لیوان آب به طور ناشتا و مصرف آب بیشتر از دیگر راه‌های پیشگیری از یبوست است.

دکتر ناصر دریانی، فوق‌تخصص گوارش با بیان این مطلب گفت: یبوست به معنی توقف بیش از حد مواد دفعی در روده است که عوامل مختلفی در ایجاد آن دخالت دار​د. معمولا یبوست در​ خانم‌ها، افراد مسن و بچه‌ها بیشتر است.

وی افزود: بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که هر روز باید اجابت مزاج داشته باشند، در حالی که معمولا ما وقتی از مشکل یبوست نام می‌بریم که فرد، در هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج داشته باشد و در برخورد با یبوست باید بیماری‌های غدد داخلی را در نظر گرفت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از علل شایع یبوست را، دیابت عنوان کرد و گفت: استفاده بسیاری از داروها مانند کلسیم، قرص آهن و قرص ضدبارداری و ایمی‌پرامین در بروز آن نقش دارد. همچنین مصرف پاستا، برنج و پنیر می‌تواند، یبوست را تشدید کند.

دکتر دریانی تصریح کرد: برای جلوگیری از یبوست به خوردن صبحانه تاکید می‌شود، چرا که حرکات روده و معده با خوردن صبحانه تشدید می‌شود. مصرف فیبر و سبزیجات، سالاد و روغن زیتون را نیز نباید فراموش کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز یبوست، مراجعه به پزشک و رعایت نکات و توصیه‌های وی ضروری است و نباید به صورت خودسرانه هنگام یبوست، دارو مصرف کرد.

https://zistonline.com/vdcd2f0x6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما