تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 317
پژوهشگران آزمایشگاه ملی لس آلاموس در نیو مکزیکو، به طور اتفاقی با نوع جدیدی از فناوری مواجه شده‌اند که می تواند به تولید باتری‌هایی با ظرفیتی ۱۰ برابر نمونه‌های فعلی منجر شود.
آیا نانوفناوری آینده باتری‌ خودروهای الکتریکی را تغییر می دهد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از زیست نیوز اگر در اینترنت به جستجوی اطلاعاتی در مورد نانوفناوری پرداخته باشید احتمالا با داستان‌هایی ترسناک مواجه شده‌اید که در آنها روبات‌های نانوفناوری کنترل جهان را در آینده به دست خواهند گرفت. اما اگر اندکی عمیق‌تر به جستجو بپردازید به نقش مهم و کلیدی نانوفناوری که می تواند در هر بخش از زندگی انسان ایفا کند، پی می برید.

در همین راستا، پژوهشگران آزمایشگاه ملی لس آلاموس در نیو مکزیکو، به طور اتفاقی با نوع جدیدی از فناوری مواجه شده‌اند که می تواند به تولید باتری‌هایی با ظرفیتی ۱۰ برابر نمونه‌های فعلی منجر شود. در شرایطی که محقق شدن تولید تجاری چنین باتری‌هایی در آینده به خودی خود جالب توجه است، اشاره به این نکته که بر خلاف باتری‌های سنتی، این باتری‌های جدید به فلزات گران بهایی مانند پلاتین نیاز نخواهند داشت نیز بیش از پیش توجهات را به سوی آنها جلب می کند. گفته می شود این کاتالیزور نانوفناوری کربن‌محور قادر است بیشترین میزان بهره‌وری از فناوری لیتیوم هوایی که در حال حاضر توسط IBM تحت آزمایش و بررسی است را خارج کند.

تولید باتری‌هایی با ظرفیت بالای نگهداری شارژ می تواند نقش مهمی در افزایش تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی ایفا کند. هزینه باتری‌های خودروهای الکتریکی همواره یکی از موضوعات اصلی در زمینه توسعه و پیشرفت این بخش بوده که تحت تاثیر محدودیت‌های باتری‌های سنتی نیز قرار دارد. مسائل مرتبط با کاتالیزور باتری که از فلزات گران بها مانند پلاتین هستند موجب کاهش هزینه بهره‌وری کلی و مقرون به صرفه بودن بسیاری از خودروهای الکتریکی می شوند.

https://zistonline.com/vdcebf8xijh8z.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما