تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 3243
دامپزشک مرکز بازپروری پردیسان گفت: بیشترین مراجعه به کلینیک دامپزشکی جهت درمان پرنده های شکاری است.
خرید و فروش توله خرس و توله گرگ به عنوان حیوان خانگی!
دکتر معماریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیشترین تعداد مراجعه کنندگان مربوط به پرندگان شکاری است چرا که متأسفانه مردم به خاطر علاقه ای که به پرندگان دارند، آن ها را به عنوان حیوان شکاری در منزل نگه داری می کنند. در جایی که این گونه به هیچ عنوان حیوان خانگی نیست و در صورت نگهداری در منزل آسیب های جدی خواهد دید.

بیماری شایع در میان پرندگان وی، با اشاره به بیماری شایع نرمی استخوان در پرندگان افزود: نگهداری غلط از پرندگان شکاری سبب ایجاد نرمی استخوان می شود، چرا این پرندگان در طبیعت طعمه خود را به صورت لاشه کامل اعم از گوشت و پر را مصرف می کنند در حالیکه شهروندانی که پرندگان را در اسارت نگه می دارند به خیال خود محبت در حق حیوان کرده آنان را از گوشت یا دل و جگر تغذیه می کنند.

 دکتر معماریان، بیماری بامبرفروت را به عنوان بیماری شایع دیگری در بین پرندگان عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی که پرندگان در اسارت نگهداری می شوند به خاطر اینکه در قفس کوچکی نگهداری می شوند و بعضاً تغذیه بیشتری نصیبشان می شود وزنشان افزایش پیدا می کند اما به دلیل اینکه در قفس روی یک تکه چوب باریک می نشینند سبب می شود پاهایشان به بامبرفروت دچار شود، برجستگی که در کف پایشان ایجاد شد ناشی از آن است.

این در حالیست که آنان در طبیعت بیشتر پرواز می کنند و زمانی که پرواز می کنند دیگر این فشار بر پاهایشان وارد نمی شود.

وی ادامه داد: این بیماری درجه های متفاوتی دارد بعضی اوقات منجر به عفونت شده و گاهی هم منجر به مرگ پرنده می شود.

وی ادامه داد: بارها شاهد بوده ایم که زمانی که شهروندان این پرندگان را نزد ما می آورند دچار شکستگی استخوان، شکستگی بال و ریختن پرهایشان شده اند که این ها همه ناشی از جدا کردن این حیوان از طبیعت است.

وی با اشاره به تفکر غلط شهروندان در نگهداری از پرندگان اذعان داشت: شهروندان به زعم خود گمان می کنند اگر پرنده ای را از دست شکارچی خریداری کرده و در منزل نگهداری کنند به آن لطف کرده اند و از دست شکارچی آزادش کردند در جایی که این عمل آن ها بزرگترین خیانت به پرندگان است چرا که خرید شما باعث می شود این شکارچی انگیزه پیدا کند و پرندگان بیشتری شکار کند و از طرفی به خاطر شرایط نگهداری پرنده دچار مرگ تدریجی می شود.

دامپزشک مرکز بازپروری پردیسان در ادامه خطاب به شهروندان گفت: در ادامه از شهروندان درخواست کرد پرندگان حیوانات خانگی نیستند و باید از خرید آن ها خودداری کرد و در صورت مشاهده مراکز خرید و فروش پرندگان شکاری محیط زیست را در جریان قرار دهید تا کمتر به حیات وحش آسیب برسد.

نگهداری از خرس به عنوان حیوان خانگی

توله خرس به عنوان حیوان خانگیدکتر معماریان با اشاره به اینکه پایتخت پر از باغ وحش‌های مخفی شده که سازمان حفاظت محیط زیست از آنها بی‌خبر است؛ خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان از نحوه نگهداری حیوانات خانگی و اینکه چه نوع حیوانی را می توان در منزل نگهداری کرد‌ آگاهی ندارند تا جایی که ما شاهد هستیم که علاوه بر پرندگان شکاری در برخی مناطق توله گرگ و توله خرس نیز به عنوان حیوان خانگی خرید و فروش می شود ؛اما شاید شهروندان آگاه نباشند که زمانی که یک حیوان را از نوزادی از مادرش جدا کنید به خاطر تغذیه نامناسب دچار بسیاری از مشکلات می شود از جمله نرمی استخوان که سبب شکستگی بسیاری در آنان می شود.

بیماری که تقریباً در بسیاری از حیوانات دیده می شود بهترین کمک شهروندان به حیوانات این است که آنان را از طبیعت جدا نکنند.

حیوانات عجیب خانگیدر نقاط مختلف جهان، حیوانات عجیبی به عنوان حیوانات خانگی نهگداری می شوند. برخی از این حیوانات عبارتند از: توله شیر، سوسمار، زرافه، کرکودیل، روباه، مار، میمون، انواع سوسمار و روتیل . قطعا نگهداری از این موجودات در فضای خانه هم از لحاط سلامتی می تواند خطرناک باشد و هم حیات این جانوران را تهدید کند. 

https://zistonline.com/vdcd.o0s2yt0xsa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

به نظر من روستاییان وقتی میبینیم که از گوسفندان خود بیشتر از خودشان محافظت میکنن میتونن اهو گوزن یا هرچیزی صد برابر بیشتر از مسعولین باغ وحش مراقبت کنن به روستاییان عزیز اگه امکانات بدن خیلی هم خوبه