تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 330
پژوهشگران دستگاه جدیدی ساخته اند که فشار خون را دقیق تر اندازه گیری می کند.
اندازه گیری دقیق فشار خون با حسگر مچی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر گروهی از محققان دانشگاه کالج لندن حسگری ساخته اند که بر مچ بسته می شود و می تواند فشار خونی که قلب را ترک می کند در طول روز اندازه گیری کند.

به طور معمول فشار خون از طریق عروق بازو اندازه گیری می شود اما فشار در قلب می تواند پیش بینی کننده بهتری از بروز مشکلات برای سلامتی در آینده باشد.

اگر فشار خون بسیار بالا باشد می تواند به بروز سکته قلبی و سکته مغزی منجر شود. حدود یک سوم مردم انگلیس به فشارخون بالا مبتلا هستند اما اکثر این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

گروهی از مقامات بهداشت و درمان انگلیس، این حسگر را آزمایش کرده اند. این حسگر شامل یک پیستون کوچک می شود که پس از هر بار ضربان قلب، بالا و پایین می رود.

یک برنامه رایانه ای در این مچ بند از این موج پالسی استفاده می کند تا فشار خون در قلب را نشان دهد. این فشار سپس با اندازه های گرفته شده از حسگرهای قلب بیمار مقایسه می شود.

پروفسور برایان ویلیام مجری این تحقیقات از مرکز تحقیقات زیست پزشکی بیمارستان دانشگاه کالج لندن گفت: این دستگاه به طور قابل توجهی دقیق است.

به گفته وی توصیه می شود افراد هر ۲۴ ساعت یک بار و پیش از مصرف داروهای کاهنده پرفشاری خون، فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

این تحقیقات که نتایج آن در نشریه Hypertension منتشر شده است، نشان می دهد که اندازه گیری فشار خون از طریق عروق بازو، تغییرات دقیق در فشار خون شب هنگام را به خوبی منعکس نمی کند.

ویلیام می گوید: آنچه که ما نشان دادیم این است که بر خلاف تصورات پیشین، فشار قلب در طول خواب به اندازه کافی افت ندارد.

وی افزود: می دانیم که فشار خون زمانی که بیمار در خواب است، یک پیش بینی کننده قوی برای بیماری قلبی محسوب می شود. این دستگاه عمدتا اندازه گیری بهتری از فشار خون نسبت به دستگاه های فشار خون بازویی ارائه می کند.

محققان اکنون قصد دارند این دستگاه را برای تشخیص بهتر بیماری های قلبی مورد آزمایش قرار دهند.

https://zistonline.com/vdcjfyetzuqet.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما