تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 4811
مدیر دیده بان حقوق حیوانات از انتشار فیلمی دلخراش از کشتار یک قلاده پلنگ در خراسان شمالی خبر داد.
انتشار فیلم دلخراش کشتار پلنگ توسط سگهای شکاری
به گزارش زیست آنلاین بهنقل از  مهر، شهرام امیری شریفی با بیان این مطلب افزود: این پلنگ بالغ با رفتار شنیع شکارچیان ، به شکل دلخراشی توسط سگ های شکاری از پا یدر آمد. به گفته وی، این چندمین بار است که در یک سال گذشته فیلمی که از کشتن پلنگ تهیه شده و منتشر می شود.

شریفی اظهار داشت: پلنگ کشانی که این بار توسط سگ های گله انجام شده، با سایر دفعات یک تفاوت دارد و آن اینکه بر طبق شواهد موجود، این پلنگ هیچ گونه تهدید و خطری برای جوامع محلی نداشته و هیچ رمه و دامی کشته نشده، و صرفاً به خاطر درنده خویی برخی از افراد مسلح از پای درآمده است.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات با بیان اینکه این فیلم که بسیار دلخراش است در انجمن موجود است تصریح کرد: به گفته منابع محلی این فیلم مربوط به منطقه ای در خراسان شمالی بوده که در زمستان گذشته تهیه شده و برخی از افرادی که در فیلم مشاهده می شوند توسط افراد بومی قابل شناسایی هستند.وی افزود: به گفته متخصصان در هر هفته بیش از یک پلنگ در ایران کشته می شود که به نظر می رسد با توجه به شرایط خاص این گونه ارزشمند، برخورد قاطع با کشتارگران و برنامه ریزی ویژه جهت جلوگیری از کشتار پلنگ ها به بهانه های مختلف نیازمند عزم جدی مسوولان باشد.

دو سال قبل با انتشار فیلمی از کشتار سه خرس قهوه ای در مرکز ایران در این پایگاه خبری منجر به اقدام سریع مسوولان در شناسایی و دستگیری شکارچیان ظرف ۲۴ ساعت شد.
 

https://zistonline.com/vdcf.ydjiw6dcygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما