تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب : 61127
کشف کهکشانی در فاصله ۵ میلیارد سال نوری از زمین

کشف کهکشانی در فاصله ۵ میلیارد سال نوری از زمین

کشف-کهکشانی-در-فاصله-میلیارد-سال-نوری-از-زمین
محققان استرالیایی با استفاده از یک تلسکوپ جدید با فناوری بالا موفق به کشف کهکشانی در فاصله بیش از پنج میلیارد سال نوری از زمین شدند.
کشف کهکشانی در فاصله ۵ میلیارد سال نوری از زمین
به گزارش زیست آنلاین از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، محققان برای این کشف از روش ویژه‎ای برای ردیابی تغییرات در امواج رادیویی که از مرکز این کهکشان به نام PKS B۱۷۴۰-۵۱۷ ساطع می شود، استفاده کردند.

 دکتر جمیز الیسون از کارشناسان سازمان تحقیقات صنعتی و علمی مشترک المنافع (CSIRO) در استرالیا که سرپرستی این تحقیقات را با استفاده از این تلسکوپ پیشرفته جدید برعهده داشت، می گوید: کشف یک دسته امواج رادیویی کیهانی که قبل از تولد منظومه شمسی ساطع شده اند، نشان می دهد که یک تلسکوپ رادیویی جدید می تواند کهکشان هایی را تشخیص دهد که تلسکوپ های دیگر نمی تواند. این کشف یکی از اولین یافته هایی است که توسط یک تلسکوپ رادیویی جدید به نام ASKAP انجام شده است ؛ این تلسکوپ در ۳۰۰ کیلومتری نواحی مرکزی شهر گرالدتون (Geraldton) واقع در غرب استرالیا قرار گرفته است. این کهکشان توسط گروهی از محققان که شامل ستاره شناسانی از دانشگاه سیدنی و مرکز اختر فیزیک شورای تحقیقاتی استرالیا بودند، کشف شد. این امواج رادیویی که از کهکشان PKS B۱۷۴۰-۵۱۷ در جهت صورت فلکی جنوبی آرا ساطع می شود، پنج میلیارد سال قبل از تسخیر شدن در فضا سفر کرده بود. این سیگنال حامل گاز هیدروژن سرد است. گاز هیدروژن سرد مواد اولیه برای تشکیل ستاره است و در بیشتر کهکشان ها به وفور یافت می شود. ستاره شناسان می توانند یک کهکشان را از روی گاز هیدروژن آن تشخیص دهند؛ آنها می توانند این کار را حتی زمانی که نور ستارگان کم و یا این کهکشان ها در زیر گرد و غبار پنهان شده اند، انجام دهند. https://zistonline.com/vdcguq93.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما