تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 61133
محققان دانشگاه تهران با اجرای پروژه تحقیقاتی اینورتر فتوولتاییک سه پایه با ظرفیت ۱۰ کیلووات تولید کردند
ساخت اینورتر فتوولتاییک با ظرفیت 10 کیلووات در دانشگاه تهران
به گزارش ریست آنلاین ، به نقل از ایسنا ،شاهرخ فرهنگی مجری پروژه با اشاره به جزئیات ساخت اینورتر فتوولتاییک گفت: اینورترفتوولتائیک سه پایه که در دانشگاه تهران ساخته شده دارای  ظرفیت ۱۰ کیلووات است و با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور به تولید رسید.

به گفته وی، اینورتر کار راهبری خودکار یک نیروگاه را بر عهده دارد تا در مواقعی که انرژی خورشید نیروگاه را به صورت خودکار به شبکه وصل کند، کنترل انرژی به عهده اینورتر است.

این محقق، هدف نهایی این پروژه را تجاری سازی آن ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر مقدمات توسعه انرژی فتوولتاییک تا حدودی در کشور فراهم شده است و از سویی اینورتر از اجزایی است که به راحتی با سرمایه گذاری می‌تواند در کشور تجاری سازی شود.

فرهنگی، خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های فتوولتاییک متشکل از آرایه‌های خورشیدی و اینورتر متصل به شبکه است که آرایه‌های خورشیدی تولید برق را انجام می‌دهد اما این انرژی الکتریکی قابل استفاده در شبکه نیست.

مجری طرح اضافه کرد: به این دلیل اینورتر متصل به شبکه مبدل پرقدرتی است که برق تولید آرایه ‌را مطابق الزامات شبکه به شبکه تزریق می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه این اینورتر در نیروگاه‌های فتوولتاییک کاربرد دارد، اظهار کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های فتوولتاییک در کشور  در مقیاس کوچک تا ۲۰ کیلووات و در مقیاس بزرگ تا چند صد کیلووات وجود دارند که این اینورتر ساخته شده در هر دو مقیاس نیروگاهی بزرگ و کوچک کاربرد دارد.

https://zistonline.com/vdcdsf09.yt0fs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما