تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : 61146
عضو هیات رئیسه مجلس طرح تشکیل وزارت محیط‌ زیست و منابع طبیعی را اعلام کرد.
«طرح تشکیل وزارت محیط‌زیست و منابع طبیعی» روی میز مجلس
به گزارش زیست آنلاین، غلامرضا کاتب طرح «ادغام سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با محیط‌ زیست و تشکیل وزارت محیط‌ زیست و منابع طبیعی»  را در نشست علنی امروز یکشنبه اعلام کرد.

بنابراین گزارش بحث «ادغام سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با محیط‌ زیست و تشکیل وزارت محیط‌ زیست و منابع طبیعی» مدتی است که در محافل محیط زیستی مطرح است.

پیش از این ۶ تشکل شناخته شده در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست کشور طی نامه‌ای به  رئیس مجلس  تصویب طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی را خواستار شده بودند.


شش تشکل مورد اشاره  عبارتند از :«جامعه جنگلبانی کشور»،«انجمن مرتع‌داری ایران»،« انجمن ارزیابی محیط زیست ایران»،« انجمن آبخیزداری ایران » ،«انجمن علمی جنگل» و «انجمن علوم  وصنایع چوب و کاغذ ایران»

این تشکل ها در نامه خود به مچلس از وضعیت نابسامان حوزه منابع طبیعی،محیط زیست تولید و حفاظت آب در کشور اشاره کرده  و منفی بودن بیلان کار این سه حوزه مرتبط باهم را مورد تاکید قرار دادند.

در عین حال به زعم کارشناسان وجود دو دستگاه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت منابع طبیعی و یک دستگاه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست،  تشکیلات مناسبی برای این امور است.

این نگاه کارشناسان به وجود یک نهاد نظارتی تاکید دارد در حالی که طرح مورد اشاره ضعف های اجرایی را مورد تاکید قرار داده است.

اما اکنون این مجلس است که با توجه به طرح مورد اشاره باید تشخیص دهد که ساختار بهینه کدام است.

 

https://zistonline.com/vdch-zn-.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما