تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب : 61150
بنا بر نظر کارشناسان جوی، تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های بشر احتمالا اکوسیستم‌های موجود در مدیترانه را تغییر می‌دهد مگر اینکه دولت‌ها به سرعت میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.
گرمایش زمین جنوب اروپارا به زودی صحرا می کند!
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا، هر روزه اکثر مردم جهان شاهد تاثیرات گرمای جهانی هستند.

کارشناسان محیط زیست در یک بررسی جدید دریافتند در صورتی که گرمای جهانی متوقف نشود جنوب اروپا تا پایان قرن حاضر به صحرا تبدیل می‌شود.

ذوب شدن یخ‌ها، خشک شدن اقیانوس‌ها و افزایش دمای جو تنها بخشی از پیامدهای واقعی و فاجعه‌بار گرمای جهانی است و به گفته کارشناسان اگر این روند متوقف نشود جنوب اروپا به زودی به صحرا تبدیل می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه "آیکس مارسل" فرانسه اظهار داشتند: میانگین دما در این منطقه ۱.۳ درجه سانتی‌گراد از اواخر قرن نوزدهم افزایش یافته و از میانگین جهانی ۰.۸۵ درجه سانتیگراد بالاتر رفته است.

بنا بر نظر  کارشناسان جوی، تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های بشر احتمالا اکوسیستم‌های موجود در مدیترانه را تغییر می‌دهد مگر اینکه دولت‌ها به سرعت میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، مدیترانه در برابر گرمای جهانی آسیب‌پذیر است زیرا طوفان‌های آتلانتیک احتمالا به سمت شمال تغییر جهت می‌دهند و در نتیجه تابش خورشید تشدید و از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

https://zistonline.com/vdccxsqe.2bqsp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما