تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 61157
با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از حامیان محیط زیست نگران شده وبه تکاپو افتاده اند
ترامپ:گرمایش زمین شوخی احمقانه ای بیش نیست/توافق نامه ها را بر هم می زنم
به گزارش زیست آنلاین، در این نشست دو هفته‌ای که از روز دوشنبه (۱۷ آبان) آغاز شده، قرار است ۲۰ هزار شرکت‌کننده بر سر قوانین جدیدی برای محدود کردن گرما در کره زمین با یکدیگر به توافق برسند.

این در حالیست که دونالد ترامپ، تغییرات اقلیمی را شوخی احمقانه‌ای خوانده و اظهار داشته  این توافقنامه را لغو می کند

توافقنامه آب و هوایی پاریس که دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ۹۴) به امضای نمایندگان ۱۹۳ کشور رسیده بود، از روز جمعه به اجرا درآمد. توافق آب و هوایی پاریس هم اکنون یک قانون  مصوب بین المللی است و بوسیله دست کم ۵۵ کشوری که تولیدکننده ۵۵ درصد گازهای گلخانه ای جهان هستند، به تصویب رسیده است.

این توافق پس از سالها مذاکره و با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین به بیش از ۲ درجه سانتیگراد تا پایان این قرن تصویب شده است و  تلاشها برای محدودیت افزایش دما به زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد ادامه دارد.

 در روزهای نخست این کنفرانس به مسئله احتمال ورود "دونالد ترامپ" به کاخ سفید آمریکا پرداخته می شود.

اوایل سال جاری میلادی ترامپ اعلام کرد: "اگر در انتخابات آمریکا پیروز شوم، توافق آب و هوایی پاریس را لغو می کنم. این توافق نامه برای رئیس جمهور آمریکا زیان آور است و به مأموران خارجی اجازه می دهد سطح مصرف انرژی ما را کنترل کنند."

دیدگاههای ترامپ  نسبت به مسائل مربوط به آب و هوای کره زمین و تصمیم وی برای احیای صنعت زغال سنگ، او را در مقابل  بسیاری از سران جهان قرار داده است.

 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، کشورهای مختلف برنامه‌ها و اقدامات خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را ارائه کرده‌اند هر چند بسیاری از جزئیات در مورد چگونگی تایید شدن این برنامه‌ها مبهم باقی مانده است. این موضوع، یکی از وظایفی است که مذاکره کنندگان حاضر در نشست مراکش طی دو هفته آینده با آن روبرو هستند.

https://zistonline.com/vdcjavem.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما