تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : 61158
ترامپ، تغییرات آب و هوایی را یک فریب می داند. از نظر وی، توسعه خوب محیط زیست را ارتقا می‌دهد.. در مورد توافق اقلیمی پاریس، دونالد ترامپ گفت این "توافق، بوروکرات‌های خارجی را قادر می‌سازد بر مقدار انرژی که ما در سرزمین خود مصرف می‌کنیم، کنترل داشته باشند."
دیدگاههای محیط زیستی ترامپ
 زیست آنلاین- فاطمه شفیعی - دیدگاههای ترامپ در مورد مسائل مختلف داخلی و بین المللی واکنشهای متعددی دربرداشته است. ترامپ در مورد انرژی، معتقد است که نفت نیروی حیاتی ایالات متحده است. ترامپ وعده «استقلال کامل در تامین انرژی» را برای هواداران خود مطرح می‌کند. ترامپ ، در عین حال به انرژی‌های تجدیدپذیر نیز پایبند است و عقیده دارد «می‌توان تمام اشکال انرژی را در کنار یکدیگر مصرف کرد.»
ترامپ در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خود در یک کنفرانس صنعت نفت در داکوتای شمالی، وعده داد مقررات تغییرات اقلیمی که دولت باراک اوباما متعهد شده را لغو و کشیدن خط لوله نفت "کی‌ استون" را از سر بگیرد. این خط لوله، نفت کانادا را به پالایشگاه‌هایی در سواحل خلیج مکزیک منتقل خواهد کرد. ترامپ تهدید کرده که خرید نفت را از عربستان کاهش خواهد داد، در صورت تحقق چنین موضوعی، موقعیت ریاض را تضعیف خواهد کرد و این مساله‌ می تواند موقعیتی برای ایران در منطقه به وجود بیاورد.
ترامپ در تشریح مواضع خود در حوزه‌های انرژی و محیط زیست، ضمن وعده لغو توافق سال ۲۰۱۵ پاریس برای مقابله با تغییرات اقلیمی، خواهان افزایش استخراج سوخت فسیلی و کاهش مقررات زیست محیطی شد.

ترامپ، تغییرات آب و هوایی را یک فریب می داند. از نظر وی، توسعه خوب محیط زیست را ارتقا می‌دهد.. در مورد توافق اقلیمی پاریس، دونالد ترامپ گفت این "توافق، بوروکرات‌های خارجی را قادر می‌سازد بر مقدار انرژی که ما در سرزمین خود مصرف می‌کنیم، کنترل داشته باشند."
این میلیاردر اهل نیویورک مشخصا به مشروعیت علمی دلایل انسانی تغییرات اقلیمی اشاره نکرد، اما گفت "ما به چالش‌های زیست محیطی واقعی خواهیم پرداخت، نه به چالش‌های دروغین که شنیده‌ایم." وی همچنین گفت در صد روز اول ریاست جمهوری خود، مقررات آژانس حفاظت از محیط زیست، که برای مهار تشعشات ناشی از نیروگاه‌های زغالی وضع شده را فسخ خواهد کرد.

ترامپ، همانند هم حزبیهای خود دگرگونیهای اقلیمی را ساخته دست بشر که نیاز به تغییر آن باشد، نمی داند. وی معتقد است:"گرم شدن زمین بزگترین مشکل ما نیست. باور کنید. آنها که ادعا تغییرات جوی را دارند همیشه در حال تغییر نام آن هستند. و الان به آن آب و هوای طاقت فرسا می گویند. نامهای این ادعا را تغییر می دهند. تغییر نام، کاری را از پیش نمی برد. بلی ما مشکل داریم اما مشکل ما هسته ای است. که باید دقیقا مراقب آن باشیم."

جرج پاپادوپولوس یکی از مهمترین مشاوران ترامپ در زمینه سیاست خارجی و انرژی است. دو نفر از پنج نفری که ترامپ به عنوان مشاورینش نام برد دارای پیش‌زمینه فعالیت در بخش خصوصی هستند. یکی از این افراد جرج پاپادوپولوس، فارغ‌التحصیل سال ۲۰۰۹ و یک وکیل حوزه انرژی، است. پاپادوپولوس در صفحه‌اش در لینکدین حضور در کنفرانس شبیه‌سازی دیپلماتیک سازمان ملل در ژنو را به عنوان یکی از تجربیات کاری‌اش برشمرده، اقدامی که تمسخر رسانه‌های آمریکایی را در پی داشت. لس‌آنجلس‌تایمز می‌نویسد هیچ یک از کارشناسان حوزه انرژی در لندن، واشنگتن یا نیویورک این وکیل حوزه انرژی بین‌المللی را که یکی از مشاورین سیاست خارجی ترامپ است نمی‌شناختند. اثر چندانی از پاپادوپولوس در حوزه نوشتاری در دست نیست. وی یک مقاله برای روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته و سه مقاله نیز برای آروتزشوا، یک وب‌سایت اسرائیلی،‌ به نگارش درآورده است. تمام مطالب وی در این مقالات را می‌توان در جمله زیر خلاصه کرد: اسرائیل باید از گاز طبیعی که در سواحل شرق مدیترانه یافته استفاده کند تا پلی گازی با یونان و قبرس ایجاد کند - و معامله با ترکیه را به هر هزینه‌ای شده کنار گذارد.


چگونگی پرداختن به مسائل زیست محیطی، پرسش عمده ای برای رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود. آقای ترامپ، که بارها این نظریه علمی که تغییرات اقلیمی از اقدامات انسانی ناشی می‌شود را رد کرده و اعلام کرده است که بسیاری از پیشنهادها و طرح‌های پرزیدنت اوباما را لغو خواهد کرد .رئیس جمهوری بعدی آمریکا ، از نظر قانونی اجازه نخواهد داشت مقرراتی را که اکنون در دادگاه‌های فدرال تحت بررسی است، بطور یکجانبه فسخ کند؛ و اگر، آنگونه که انتظار می‌رود پرونده به دادگاه عالی ارجاع شود، قضات درباره آن تصمیم خواهند گرفت. اما ترامپ، اگر انتخاب شود، می‌تواند قاضی جدیدی را برای کمک به لغو قانون منصوب کند.

https://zistonline.com/vdcaa6ni.49n6m15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما