تاریخ انتشار :جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 61172
شیوع بیماری‌های پوستی و عفونت‌های انگلی در آمریکا دغدغه این روزهای پزشکان هست
زامبی های نو ظهور در آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، بیماری‌های خورنده گوشت انسان آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، پزشکان آمریکایی در رابطه با شیوع و ظهور بیماری‌های عجیب و غریب پوستی در این کشور هشدار می‌دهند.

در جدیدترین شماره مجله پزشکی که به مبحث بیماری‌های عفونی بالینی می‌پردازد، پزشکان آمریکا نسبت به ظهور و گسترش بیماری‌‌های عفونی که موجب ریزش گوشت(خورده شدگی) بدن انسان می‌شوند هشدار دادند.

«لیشمانیاز»(Leishmaniasis)، بیماری است که در پی تک‌یاخته انگل‌های طبقه «لیشمانیا» به وجود می‌آید و از طریق نیش نمونه‌های خاصی از پشه خاکی گسترش می‌یابند.

طبق این گزارش، این بیماری به سه صورت عمده ظاهر می‌شود، لیشمانیوز پوستی، پوستی ــ مخاطی یا احشایی.

نوع پوستی این بیماری نشانگانی همچون زخم پوست دارد؛ نشانگان نوع پوستی ــ مخاطی این بیماری زخم پوست، دهان، و بینی هستند.

«لیشمانیاز» احشایی در آغاز نشانگانی همچون زخم پوست دارد و سپس نشانگانی همچون تب، کاهش گلبول قرمز، و بزرگ شدن طحال و کبد بروز پیدا می‌کنند.

به نوشته این پزشکان این عفونت پوستی از نوع عفونت انگلی در آمریکا ظهور کرده که ظاهرا از عراق و افغانستان به آمریکا آمده و باعث می‌شود بدن انسان به معنای واقعی کلمه از درون دچار پوسیدگی شود و از هم بپاشد.

گذشته از حضور پرسنل نظامی آمریکا در عراق و افغانستان، «لیشمانیوز» عفونتی است که به طور فزاینده ارتباط مشترکی با «اکوتوریست» (ecotourist) دارد و سفر‌هایی که به مرکز و جنوب آمریکا اتفاق می‌افتد و کثرت موارد ابتلا به بیماری مؤید این مطلب است.

«نائومی آرونسون»، از مرکز پزشکی ملی نظامی در «بتسدا» که یکی از نویسندگان پیشرو در پژوهش حاضر است، می‌گوید:"فرم‌های پوستی و مخاطی از عفونت، ایجاد جای زخم جدی و لیشمانیوز احشایی می‌تواند کشنده باشند".

وی می‌افزاید:"تشخیص به موقع و درمان تحت مدیریت یک بیماری عفونی امری حیاتی است".

این در حالی است که پیام‌هایی درباره "بیماری‌های مرموز" در حال گسترش در مناطق تحت سلطه تروریست‌های داعش شنیده می‌شود که به گفته شاهدان، این عفونت ناشی از فاسد شدن مردمی است که توسط داعش کشته می‌شوند و چون این گروه تروریستی اعتقادی به دفن اجساد ندارد و جنازه‌ها را در خیابان‌ها رها می‌کند و زمینه گسترش باکتری را از طریق مگس و پشه و دیگر حشرات فراهم می‌سازد.

به تازگی چند مورد از اینگونه عفونت‌ها در تگزاس و اوکلاهما گزارش شده است و از آنجا که مگس و پشه حامل «لیشمانیوز» هستند مشخص است که بیماری بومی خود آمریکا نیست و عفونت از خارج از کشور منتقل می‌شود.

منبع : تسنیم

https://zistonline.com/vdcgxq93.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما