تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 61179
در این بیانیه بندهای پیشنهادی ایران، شامل افزایش مقدار و دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های آب و هوا در کشورهای در حال توسعه، حمایت کشورهای توسعه یافته از هدف تامین جمع آوری صد میلیارد دلار به طور سالانه گنجانده شده است
 اجلاس مراکش ومتن بیانیه نهایی برای تغییرات آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، در این بیانیه بندهای پیشنهادی ایران گنجانده شده است. این پیشنهادات شامل افزایش مقدار و دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های آب و هوا در کشورهای در حال توسعه، حمایت کشورهای توسعه یافته از هدف تامین جمع آوری صد میلیارد دلار به طور سالانه، در نظر گرفتن نیازهای خاص و شرایط ویژه کشورهای در حال توسعه و کشورهای کمتر توسعه یافته به خصوص آنانی که بیش از بقیه تحت تاثیر نامطلوب تغییر آب و هوا قرار دارند تا سال ۲۰۲۰ و حمایت از اصلاحیه متمم دوحه بوده که در چهار پاراگراف از متن بیانیه درج شده است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
«به دعوت مراکش، ما این بیانیه را به عنوان نشان تغییری بزرگ و شروع دوره ای جدید برای اجرا و عمل در زمینه تغییرات آب و هوا و توسعه پایدار صادر می کنیم.
آب و هوا با سرعت هشدار دهنده و بی سابقه ای در حال گرم شدن است و ما وظیفه داریم سریعا برای مبارزه با این اتفاق اقدامات فوری را به انجام برسانیم.
ما از توافقنامه پاریس تحت کنوانسیون و شروع فوری آن حمایت کرده، از اهداف بزرگ، ماهیت فراگیر و بازتاب آن بر مسئولیت ها و قابلیت های مشترک اما متفاوت در پرتو شرایط ملل مختلف استقبال می کنیم. ما تعهد خود را نسبت به اجرای کامل این توافقنامه اعلام می داریم.
امسال در بسیاری از نشست های چند جانبه شاهد حرکت چشمگیری در زمینه مبارزه با تغییر آب و هوا در سراسر جهان بوده ایم. این حرکت غیر قابل برگشت است، چرا که تنها توسط دولت ها آغاز نشده است، بلکه علم، کسب و کار و اقدامات جهانی در تمام سطوح پشتیبان آن بوده اند.
در حال حاضر وظیفه ما اینست که هر چه سریع تر با هم بر پایه این حرکت برای پیشروی هدفمند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و پرورش تلاش برای سازگاری اقدام کنیم و برای رسیدن به بهره و حمایت از دستور کار برای توسعه پایدار و اهداف توسعه پایدار سال ۲۰۳۰  وارد عمل شویم.
به عنوان یک اولویت فوری، ما درخواست بیشترین تعهد سیاسی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا را داریم.
ما درخواست داریم همگی با کشورهایی که بیشتر از همه در معرض صدمات تغییرات آب و هوا هستند همبستگی خود را اعلام و از تلاش های افزایش ظرفیت سازگاری، تقویت انعطاف پذیری و کاهش آسیب پذیری حمایت کنند.
ما درخواست می کنیم تمامی اعضا برای تقویت تلاش ها در جهت ریشه کن کردن فقر و فراهم کردن امنیت غذایی و اقدام سختگیرانه برای مقابله با چالش تغییرات آب و هوا در بخش کشاورزی اقدام کنند.
ما درخواست همکاری هرچه سریع تر اعضا برای کاهش فاصله میان مقدار تولید گازهای گلخانه ای در حال حاضر و مسیر مورد نیاز برای رسیدن به اهداف طولانی مدت کاهش دما بر طبق توافقنامه پاریس را داریم.
ما درخواست می کنیم در کنار افزایش ظرفیت و تکنولوژی، از جمله از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه، مقدار و دسترسی به منابع مالی برای پروژه های آب و هوا افزایش یابد.
ما کشورهای توسعه یافته بر هدف تامین سالانه جمع آوری صد میلیارد دلاری تأکید می کنیم.
ما، به اتفاق آرا، درخواست داریم از اقدامات ضد تغییرات آب و هوایی پشتیبانی بیشتری تا سال ۲۰۲۰ شود و نیازهای خاص و شرایط ویژه کشورهای در حال توسعه، کشورهای کمتر توسعه یافته و به خصوص کسانی که بیش از بقیه تحت تاثیر نامطلوب تغییر آب و هوا هستند، در نظر گرفته شوند.
ما عضو پروتکل کیوتو بوده و از اصلاحیه متمم دوحه حمایت می کنیم.
ما، در مجموع، از تمامی اعضا غیر دولتی در خواست داریم برای اقدام فوری و مهم به ما بپیوندند، تا به ساخت و ساز در دستاوردهای مهم خود بپردازند، چرا که بسیاری از طرح های مراکش برای اقدام جهانی علیه تغییرات آب و هوا در مراکش راه اندازی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، گذر اقتصاد ما نیاز به رسیدن به اهداف توافق نامه پاریس دارد و یک فرصت مثبت و قابل توجه برای افزایش رفاه و توسعه پایدار به حساب می آید.
کنفرانس مراکش نقطه عطف مهمی در تعهد ما به گرد هم آوردن جامعه بین المللی برای مقابله با یکی از بزرگ ترین چالش های زمان ما است.
همانطور که به سوی اجرا و عمل می رویم، بار دیگر عزم خود برای الهام بخشیدن به همبستگی، امید و ایجاد فرصت برای نسل های فعلی و آینده جزم می کنیم.»

منبع : ایسنا

https://zistonline.com/vdcdnf09.yt0f56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما