تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 61184
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت :اکنون اگر هر فشار سیاسی هم باشد به هیچ عنوان با طرح‌های تولیدی ضد محیط زیستی موافقت نخواهیم کرد و تنها محیط زیست در اولویت حمایت از طرح‌های تولیدی قرار دارد.
حمایت بانک ملی از طرحهای  تولیدی محیط زیستی علارغم فشارهای سیاسی
به گزارش زیست آنلاین، محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با بانک ملی ایران اظهار داشت: امروزه محیط زیست مشکل همه بشریت و به خصوص کشور ما است چراکه در سال‌های اخیر با آلودگی هوا، وقوع ریزگردها ، خشک شدن تالاب‌ها آثار تخریبی وارد بر عرصه محیط زیست را مشاهده و حس کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه محیط زیست مشکلات بسیار زیادی دارد، افزود: کمبود آب و کاهش ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی و نبود هوای پاک از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که امروزه در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه همکاری بانک ملی با سازمان حفاظت محیط زیست به سالیان دور باز‌می‌گردد، گفت: پس از ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ما نیز اقداماتی را در این باره آغاز کرده‌ایم.

حسین‌زاده ادامه داد: تمامی طرح‌های تولیدی ارائه شده به بانک ملی در ابتدا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر این طرح‌های تولیدی کوچکترین اثر تخریبی بر روی محیط زیست داشته باشد از حمایت ما باز‌می‌مانند و اما اگر این طرح سازگار با منابع طبیعی و محیط زیست باشد در اولویت‌های بانک ملی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد در سالیان گذشته به دلیل فشارهای سیاسی آن دسته از طرح‌های تولیدی تحت حمایت بانک ملی قرار می‌گرفت که هم اکنون نه تنها در عرصه تولید به جایی نرسیده بلکه بانک ملی را نیز درگیر کرده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: به عنوان مثال در استان‌های کویری که آب بسیار کم است و برای تأمین آب باید قنات‌هایی در عمق ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر حفر کنند، کارخانه فولاد زدند و بانک را درگیر کرده‌اند، برای تولید یک تن فولاد ۲۶۰ هزار لیتر آب مصرف می‌شود، آب مجازی هم که دیده نشده و اطلاعی از آمار دقیق مصرف آن نداریم.

حسین‌زاده تأکید کرد: اکنون اگر هر فشار سیاسی هم باشد به هیچ عنوان با طرح‌های تولیدی ضد محیط زیستی موافقت نخواهیم کرد و تنها محیط زیست در اولویت حمایت از طرح‌های تولیدی قرار دارد.

وی با اشاره به آلودگی هوای تهران و رفع آن به دست تمامی دستگاه‌های دولتی اجرایی و بانک‌ها افزود: حل مشکل آلودگی هوا و سایر معضلات محیط زیستی کار یک سازمان نیست و تمامی بانک‌ها ، سازمان‌ها ، اقشار مختلف خصوصی باید همه با هم جمع شوند تا از تمام توان خود برای حل این مسائل که در نهایت گریبان‌گیر انسان‌ها خواهد بود استفاده کنند و راه حلی پیدا کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: بانک ملی پیشنهاد داده تا ساز و کاری از سوی دستگاه‌ها فراهم شود و خودروهای آلوده از سطح شهر تهران جمع‌آوری گردد.

حسین‌زاده درباره دیگر اقدامات سبز بانک ملی ایران بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد خدمات بانکداری به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، و به تمامی شعبات و ساختمان‌های بانک ملی توصیه کرده‌ایم که تا حد امکان از کاغذ استفاده نکنند، البته با شعباتی که همچنان به استفاده از کاغذ به شکل بی رویه اهتمام ورزیده‌اند، برخورد کرده‌ایم چراکه اعتقاد داریم هر کاغذی ۱۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

وی افزود: در بحث انرژی نیز از ۲ الی ۳ سال گذشته تمامی ساختمان‌ها و شعبات بانک ملی را ملزم به استفاده از انرژی خورشیدی و نو کرده‌ایم تا به نحوی به سهم خود در کاهش انرژی‌های آلاینده کمک کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران تأکید کرد: در بحث اعطای تسهیلات نیز آمادگی خود را برای حمایت از پروژه‌های معرفی شده از جانب سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کنیم.

حسین‌زاده بیان داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ شعبه بانک ملی در اقصی نقاط کشور آمادگی تبدیل شدن به پایگاه تبلیغاتی در جهت اشاعه فرهنگ محیط زیستی و حمایت از عرصه‌های طبیعی را دارند.

وی در پایان گفت: در همین‌جا آمادگی خود را برای حمایت از حیوانات در خطر انقراض اعلام می‌کنیم.

 

https://zistonline.com/vdcjxvem.uqevozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

با سلام. اختراعات محبت حق نژاد .در اپارات واقعا حمایت میکنید بسم الله.09385993663 تلگرام