تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب : 61213
سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار پنجشنبه ۲۵ آذر ماه در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان برگزار خواهد شد.
همایش «اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار» برگزار می‌شود
به گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این مطلب گفت: اقتصاد سبز با رویکرد همگام سازی دنیای امروز با محیط زیست به منظور استفاده مؤثر از سرمایه های طبیعی و بهره برداری از منابع موجود در جهان مورد توجه سازمان ملل، کشورهای توسعه یافته و تا حدودی کشورهای درحال توسعه است.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی در کنار مفهوم اقتصاد سبز به دنبال موازنه و تعادل بین فعالیت های اقتصادی توسعه و اثرات زیست محیطی است. حرکت به سمت اقتصاد سبز و سرمایه‌گذاری مطابق توسعه پایدار و در پاسداشت محیط‌زیست، می‌تواند در دراز مدت فواید بسیاری را نصیب اقتصادهای در حال رشد کند.

جواهریان افزود: در نتیجه نگاه به معضلات و مشکلات احتمالی نه چندان دور در این زمینه یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی هر نهاد، در سطح کلان است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: بدین منظور سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان ” اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار” به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری و دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، سازمان غذا و دارو، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و دیگر نهادهای خصوصی و دولتی با هدف شناسایی چالش ‏های موجود در این زمینه و ارائه راهکارهایی عملی در روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه سال جاری در محل سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.


 

https://zistonline.com/vdcc1iqe.2bqss8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما