تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 61223
رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: طرفداران تراریخته،محصولات این حوزه را چراغ خاموش در بازار عرضه و وارد سفره‌های مردم می‌کردند.
جلوی ورود چراغ خاموش محصولات تراریخته را گرفتیم
به گزارش زیست آنلاین ،رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران  اظهار داشت: امروزه مردم چه در کشور و چه در دنیا با مشکلات عدیده‌ای در بخش سلامت مواجه هستند که بخشی از آن به گوارش مرتبط است، به گونه‌ای که  دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و این موضوع به تغذیه آن ها بر می‌گردد.

وی بیان داشت: علم مربوط به محصولات تراریخته از دو دهه گذشته از آمریکا شروع شد و تا جایی پیش رفت که جهان سوم از آن به عنوان آزمایشگاه‌ نام برده است، این کشورها بحث مصرف محصولات تراریخته را مطرح کردند، اما اکنون بعد از گذشت ۲۰ سال، مردم دریافتند که محصولات دستکاری شده ژنتیکی بر سلامت جامعه و محیط زیست به شدت اثرگذار و مضر است.

رئیس انجمن ارگانیک ایران  بیان داشت: از متخصصان تکنولوژی محصولات تراریخته انتظار داریم که به مردم پاسخ علمی دهند و این طور نباشد که ما را مورد هجمه خود قرار دهند.

نورانی گفت: ما را علم ستیز و مخالف فناوری جلوه می‌دهند، در حالی که انتقاد ما از محصولات تراریخته، به دلیل استفاده از کود و سموم شیمیایی است و معتقدیم باید حفظ سلامت مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: انجمن ارگانیک،‌ اولین ارگانی بود که مخالفت صریح خود را با مصرف محصولات تراریخته اعلام کرد، همایشی را در این باره با حضور متخصصان محصولات ارگانیک و تراریخته از ۵ قاره جهان، اروپا و هند و استرالیا و حتی خود آمریکا که تولید کننده محصولات تراریخته است، برگزار کردیم.

وی ادامه داد: دانشمندان درباره مضرات و فوائد هر دو محصول سخنرانی کرده و در نهایت به نتیجه عدم استفاده از محصولات تراریخته دست یافتیم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه محصولات ارگانیک و تراریخته هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند، افزود: از طرفداران محصولات تراریخته انتظار دارم که حداقل نتیجه آزمایش‌های علمی خود را در ملأ عام مطرح کنند، چرا که عموم مردم باید بدانند که از  چه چیزهایی استفاده می‌کنند.

نورانی ادامه داد:‌ اگر محصولات تراریخته خوب بود، چرا با چراغ خاموش این محصولات را وارد کشور کرده‌، در بازارها عرضه و در سفره‌های مردم گذاشته‌ان، اگر خوب بود چرا تبلیغات نکرده‌اند؟

وی تأکید کرد: اگر ما امروز به عنوان منتقد حضور نداشتیم، آن ها باز چراغ خاموش به کار خود ادامه می‌دادند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: امروزه حدود ۱۹ کشور اروپایی مصرف محصولات تراریخته را در کشور خود ممنوع کرده‌اند، در کشور روسیه هم مشوق هایی برای استفاده از محصولات ارگانیک گذاشته و در تلاشند تا کشور خود را به قطب ارگانیک تبدیل کنند.

نورانی افزود: پس به جای نقد انجمن ارگانیک کشور روسیه را نقد و مورد همجه قرار دهید.

وی با اشاره به نفوذ آمریکا به کشور تصریح کرد: بذر تراریخته و هیبرید را چراغ خاموش از آمریکا وارد کشور می‌کنند، آمریکا دوست ما نیست، اگر تراریخته خوب است، پس چرا در کشور خود ممنوع کرده و ما را از لحاظ این محصولات تحریم نکرده است.

رئیس انجمن ارگانیک ادامه داد: آمریکا به همراه صهیونیست علیه مردم جهان مخصوصا ایران نقشه‌های شومی دارد، پس ما باید هوشیار باشیم، نه با تکنولوژی مخالفیم نه با علم، حرفمان این است که تمامی علوم و و تکنولوژی‌ها باید در جهت سلامت جامعه باشند.

نورانی گفت: برخی از طرفداران تکنولوژی و بیوتکنولوژی به مخالفان خود فشار آورده و می‌خواهند محصولات تراریخته را به هر قیمتی به خورد مردم بدهند، اما حرف ما این است که صبر کنید تا تحقیقات بیشتری انجام دهیم و ضرر یا سلامت آن به شکل علمی ثابت کینم.

وی  بیان داشت: برخی می‌گویند در آینده دنیا با گرسنگی مواجه خواهد شد و این علم می‌تواند ضمن افزایش تولیدات، امنیت غذایی جمعیت آینده جهان را تأمین کند، در حالی که در پاسخ به آن ها باید گفت: فائو به عنوان یک تشکیلات بین‌المللی اعلام کرده که حدود ۳۰ درصد از تولیدات غذایی دنیا در حال ضایع شدن است.

رئیس انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: فائو درباره ایران نیز اعلام کرده که ۳۰ درصد محصولات غذایی ایران هدر می‌رود که با این میزان می‌توان ۱۵ میلیون نفر را سیر و ۸ میلیارد دلار ذخیره سازی ارزی داشت.

نورانی افزود: اگر بحث تأمین امنیت غذایی کشور مطرح است، چرا از هدر رفت محصولات غذایی و اسراف جلوگیری نمی‌کنیم.

وی با اشاره به ذخائر ژنتیکی کشور که حتی با آب کم رشد می‌کنند، بیان داشت: در کویرها نیز گیاهانی وجود دارند که با شرایط کم آبی، بسیار خوب رشد می‌کنند، بنابراین می‌توانیم از همین ذخائر ژنتیکی که بسیاری از آن ها توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به غارت رفته، جهت تأمین منبع غذایی و بهینه سازی ذخائر منابع آبی استفاده کنیم.

رئیس انجمن ارگانیک ایران ضمن انتقاد از افزایش تخت بیمارستان‌ها و واردات بی‌رویه دارو گفت:‌ افزایش ضریب سلامتی مردم و جلوگیری از روند رو به رشد سرطان‌ و نازایی‌، سقط‌های ناقص و غیره که در حال حاضر در جامعه شایع شده است، چرا که این اتفاق هم به لحاظ اقتصادی و کاهش هزینه‌های درمان به صرفه است و هم منجر به افزایش سلامت جامعه خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

 

https://zistonline.com/vdcdsx09.yt0fx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما