تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 61240
حدود ۱۰ سال از فعالیت گروه سبوس می‌گذرد، فروشگاهی که کار خود را با راه‌اندازی نخستین نمایشگاه محصولات ارگانیک کشور درسال ۸۶ آغاز کرده و امروز توانسته کسب و کار خود را درداخل و خارج کشور با موفقیت و شعار دسترسی آسان همه به غذای سالم گسترش دهد.
از تحصیل دررشته سینما تا راه‌اندازی اولین و بزرگترین فروشگاه‌های محصولات غذایی ارگانیک
حسن محمدی، موسس و مدیر عامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک درگفت‌وگو با سایت زیست آنلاین توضیح می‌دهد: بنده دانش‌آموخته رشته سینما هستم و درجریان تهیه فیلم‌های محیط زیست با مبحث تغذیه آشنا شدم. سال ۸۶ اولین نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک را برگزار کردیم که استقبال ازآن دغدغه بنده و همکارانم برای گسترش و انجام کار جدی دراین زمینه شد به طوری که تا امروز بیش از ۲۰ همایش کشوری، ۲۵۰۰ کارگاه آموزشی و سه نمایشگاه محصولات غذایی سالم را برگزار کرده‌ایم.


محمدی درباره چشم‌انداز فعالیت گروه سبوس می‌گوید: تمام انسان‌ها خصوصا کودکان نیازمند مواد غذایی سالم هستیم و ما به دنبال تامین این نیاز هستیم تا همه بتوانند به راحتی به مواد غذایی سالم و ارگانیک دسترسی یابند. این چشم‌انداز ما دربازه زمانی سه ساله است و درنهایت چشم‌انداز بلند مدت متصور برای ما عرضه محصولات سالم و ارگانیک خود در تمام کشورهای دنیاست.


موسس و مدیرعامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک درباره چالش‌ها، موانع و فرصت‌های کسب و کار خود توضیح می‌دهد: مهم‌ترین چالش ما به بحث مجوزها مربوط می‌شود. تولیدکننده محصولات ارگانیک تولید محدودی دارد و قادر به دریافت آسان مجوز یا راه‌اندازی کارخانه و ارائه بسته‌بندی باکیفیت نیست که این امر از معضلات ما درعرضه محصولات ارگانیک است که با تولیدکننده‌های خرد مواجه هستیم و باید به دنبال راهکاری اساسی برای رفع این مشکلات بود.


وی همچنین بر لزوم اختصاص کمک های مالی بانک‌ها و حمایت‌های جدی از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک تاکید می‌کند و با تاکید بر اینکه سبوس به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین عرضه‌کننده محصولات غذایی ارگانیک همکارانی دارد ولی هنوز بی‌رقیب است، می گوید: ما راهی ده ساله را پشت سرگذاشته‌ایم و کسی که بخواهد رقیب جدی ما باشد باید این روند طی شده را پشت سربگذارد.
محمدی تاکید می‌کند: درعین حال چشم‌انداز ما دسترسی آسان همه به محصولات غذایی ارگانیک است چه توسط ما و چه دیگران.
موسس و مدیرعامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک با تاکید بر اینکه خوشبختانه پتانسیل و فرهنگ استفاده از محصولات غذایی سالم درکشور ما وجود دارد، می‌گوید: درعین حال با مسئله چگونگی ایجاد ارتباط میان جامعه و ایجاد حس ضرورت به استفاده از محصولات ارگانیک مواجهیم. ضمن اینکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از محصولات غذایی سالم و ارگانیک هستند ولی توان اقتصادی کافی ندارند.
وی درباره نحوه برندسازی سبوس می‌افزاید: تبلیغات ما سینه به سینه است و مخاطبان ما از طریق دیگران با محصولات سبوس آشنا می‌شوند. به جرات می‌توان گفت اگر سبوس ده ساله شده و توانسته ده شعبه دایر کند نه به دلیل حمایت‌های دولتی و تبلیغات و بسته‌بندی شیک و جذاب محصولاتش بوده بلکه عامل اصلی این موفقیت حمایت و اعتماد مردم بوده است که باعث شده ما بتوانیم تولیدکنندگان زیادی را به خدمت بگیریم.
محمدی می‌گوید: هدف اصلی سبوس ترویج فرهنگ استفاده از تغذیه سالم و سلامت‌محور نه فقط ارگانیک است. پس هرمحصولی که دراختیار ما قرار می گیرد باید برای سلامتی انسان مفید باشد و اگر تولیدکننده‌ای شکر سفید ارگانیک ارائه کند بین شکر سفید ارگانیک بد و شکر سفید غیر ارگانیک بدتر ترجیح می‌دهیم که بد را انتخاب کنیم. درعین حال معتقدیم که تغذیه درسلامت انسان‌ها نقش دارد و این حق همه است که ازمواد غذایی استفاده کنند که مضر و مسموم نباشد.
وی اذعان می‌کند: هنوز تعداد محصولات ارگانیک درکشور ما محدود است ولی می‌توانیم طیفی از این محصولات را داشته باشیم.

https://zistonline.com/vdccxiqe.2bqs08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام من هم جزو مشتریان فروشگاه سبوس هستم در جواب خانم حیدری باید بگم بالخره در مورد محصولات سالم این اتفاقها می افته که شاید محصولی خراب شده باشه ، طبییعیه که وقتی مواد نگهدارنده نداره و به هزاران روشی که تولید کننده های محصولات صنعتی محصولاتشون رو به مدت طولانی تری نگهداری می کنند که کاملا مغایر با سلامتی هست ،ممکنه بعضا محصولات خراب بشن . پیشنهادم اینکه برای حمایت از چنین فروشگاههایی به عنوان مصرف کننده حرفه ای رفتار کنیم و انتقاده ها و خواسته ها را سازنده تر در قالب گفتگوی موثر با صاحبین آن کسب و کار و فروشگاه مطرح کنیم، برای من هم در یه مورد چنین اتفاقی افتاد و درخواستم برای تعویض رو پذیرفتن
سلام من مشتري سبوس بودم چندين مورد از خريدهاي من عليرغم قيمت گزاف واقعاً غير قابل مصرف بود حتي يكبار فرزندانم به دليل تخم مرغ فاسدي كه معلوم نبود از كي جمع اوري شده بود مسموم شدند و وقتي بهشون مراجعه كردم فقط عذر خواهي كردند و فروشنده گفت مشتريهاي ديگه هم اعتراض كردند فقط همين....در هيچ كدام از موارد وجه پرداختي رو هم پس ندادند در صورتيكه ما ميتونستيم ازشون شكايت كنيم لطفاً اگر سلامت مردم براتون ارجح هست نظر منو سانسور نكنيد