تاریخ انتشار :شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 61241
داده های مرکز مالی انرژی های نو بلومبرگ (BNEF) نشان می دهد که متوسط هزینه انرژی خورشیدی در حدود ۶۰ کشور کم درآمد جهان در سال ۲۰۱۶ به ۱.۶۵ میلیون دلار در مگاوات کاهش یافت.
 ارزان ترین منبع انرژی نو در 60 کشور کم درآمد جهان برق خورشیدی است.
به گزارش زیست آنلاین به نقل  از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، این داده ها که بر متوسط هزینه ها در ۵۸ بازار نوظهور از جمله چین، هند و برزیل استوار است، نشان می دهد که امسال خورشید ارزان ترین منبع انرژی نو در کشورهای کم درآمد بود و پس از آن انرژی بادی قرار دارد که متوسط هزینه آن ۱.۶۶ میلیون دلار در مگاوات است.
سال گذشته چین ۱۰۳ میلیارد دلار در پروژه های خورشیدی سرمایه گذاری کرد که از مجموع سرمایه گذاری های ۴۴.۱ میلیارد دلار آمریکا ، ۲۲.۲ میلیارد دلار انگلیس و ۳۶.۲ میلیارد دلار ژاپن بیشتر است.
هند نیز در ماه ژانویه با انعقاد قراردادی برای تامین انرژی خورشیدی به ازای ۶۴ دلار در مگاوات ساعت رکورد دیگری ثبت کرد و در ماه اوت این رقم به ۲۹.۱۰ دلار در مگاوات ساعت کاهش یافت.
انرژی خورشیدی به دلایلی از جمله کاهش هزینه تجهیزات، الگوهای جدید کسب و کار، سرمایه گذاری در حال رشد و افزایش سیاست ها در زمینه انرژی پاک در حال رونق یافتن است.
در عین حال، قیمت ها در سراسر جهان با نوسان همراه است و انرژی خورشیدی در همه مناطق ارزان ترین به شمار نمی رود، بلکه هزینه آن به میزان دسترسی به نور خورشید، قراردادهای انرژی، و میزان یارانه های دولتی بستگی دارد.
براساس این گزارش، با این وجود، کشورهای در حال توسعه در مقطع زمانی مهمی در زمینه هزینه انرژی های نو قرار دارند و انرژی های تجدیدپذیر در حال تبدیل شدن به بزرگترین ظرفیت منبع انرژی نو در جهان هستند.
امید می رود که کاهش هزینه ها، فناوری کارآمدتر و تعهدات دولتی بتوانند چشم انداز بهتری در زمینه انرژی بهتر را ایجاد کنند.

منیع:ایرنا


 
 

https://zistonline.com/vdcdfx09.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما