تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : 61251
مهم‌ترین مسئله مرتبط با سوخت‌های فسیلی رایج، پایان‌پذیری و تجدیدناپذیری آنهاست.
اولویت‌بندی احداث نیروگاه منابع تجدید‌پذیر در ایران
به گزارش زیست آنلاین به نقل از شانا، کمبود سوخت‌های فسیلی، بحران جهانی نفت و همچنین افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی، پذیرش عمومی از نیروگاه‌های سنتی را در کشورهای درحال‌توسعه کاهش داده است.

در کنار این مسئله، مصرف گسترده و کلان انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی باعث انتشار مواد آلاینده حاصل از احتراق و افزایش دی‌اکسیدکربن در جو و پیامدهایی از قبیل افزایش دمای زمین، تغییرات آب و هوایی، بالا آمدن سطح آب دریاها و در نهایت تشدید منازعات بین‌المللی شده است.
از سوی دیگر استفاده سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر، شدت افزایش و انباشته شدن دی‌اکسید کربن که باعث گرم شدن زمین می‌شود را کاهش می‌دهد و همچنین دارای تاثیرات مثبت اقتصادی، اجتماعی و فنی فراوانی در راستای اهداف توسعه پایدار انرژی است.

از این‌رو مجموعه انرژی‌های تجدیدپذیر روز به روز سهم بیشتری را در سیستم تامین انرژی جهان به‌عهده می‌گیرد؛ بنابراین در برنامه‌ها و سیاست‌های بین‌المللی، نقش مهمی به منابع تجدیدپذیر انرژی محول شده است.

انتخاب انواع منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی باد، خورشیدی، زمین گرمایی، زیست توده و برق آبی با توجه به شرایط اقلیمی هر کشور انجام می‌شود.

بررسی جنبه‌های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فنی برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ایران نشان‌دهنده آن است که فناوری تولید برق از انرژی‌های برق‌آبی، بادی و زمین گرمایی، با توجه به ظرفیت‌های کشور بیشترین الویت را برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی داراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 


 

 

https://zistonline.com/vdcezw8p.jh8zni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما