تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 61285
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: آیت الله فقید در سال های اخیر حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت.
 آیت الله هاشمی در موضوع تخصصی محیط زیست نیز چهره ای پیشرو یافت
به گزارش زیست آنلاین، در پیام معصومه ابتکار آمده است:
انالله و اناالیه راجعون
آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی خستگی ناپذیر، یار صدیق امام، رهبری و مردم بود. روحانی مبارز، اندیشمند، منعطف و مصلح که استواری اش در مقابل شداید و مصائب مثال زدنی و تاریخی به حساب می آید.


او مایه دلگرمی و نمادی بود برای امید و نشاط که چون کوهی استوار فشارهای روزگار را تحمل می کرد و تلاش داشت تا از مسیر حق، آرمان های انقلاب و دفاع از حقوق مردم خارج نشود.
آیت الله فقید، حافظه و هوش فوق العاده ای در مسایل کشور و اطلاعات بسیار گسترده ای داشت. در سال های اخیر حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت. در آخرین جلسه ای که حدود دو ماه پیش برای ارزیابی میزان تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست در حضور ایشان برگزار شد، با دقت بسیار اقدامات و پیگیری ها را رصد می کرد.


اساسا آن مرد بزرگ در تصویب سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام با درایت و فعالانه نقش ایفا کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران های مختلف آماج حملات بود. در دوران شاه سخت ترین رنج ها را در زندان ها متحمل شد و فداکارانه کنار امام و انقلاب ایستاد. او هرگز دنبال مصلحت خود نبود و در همه مراحل چه قبل و چه بعد از انقلاب پشتوانه ای قوی برای اعتدال بخشی، ایجاد تعادل و تعامل میان جریان های سیاسی به شمار می رفت.
عجبا که با وجود بیش از هشتاد سال سن، چهره ای به حساب می آمد که جوانان را دلگرم و مجذوب می ساخت.


آیت الله هاشمی پیوند دهنده بود؛ او با آنان که به دنبال شکاف انداختن بودند توافقی نداشت؛ به دنبال وصل کردن جریانات با هم بود تا کشور انسجام بیشتری یابد.
فقدانش دردناک و اندوهبار است. خداوند متعال درجاتش را متعالی گرداند و راهش مستدام و پر رهرو باد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن ۸۲ سالگی در پی سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام خمینی(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهوری اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ در کارنامه فعالیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی دیده می شود.


 

https://zistonline.com/vdcbs5b0.rhb8wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما