تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 61295
دستاوردهای کارگروه تأمین مالی سبز ذیل کمیته اقتصاد سبز با با موضوع «الزامات و راهکارهای اقتصاد سبز با تأکید بر تأمین مالی» در محل معاونت امور اقتصادی بررسی شد
روشها و امکانهای تامین مالی سبز
 اولین جلسه کارگروه تأمین مالی سبز ذیل کمیته اقتصاد سبز با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صاحبنظران دانشگاهی در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۵ با موضوع "الزامات و راهکارهای اقتصاد سبز با تأکید بر تأمین مالی" در محل معاونت امور اقتصادی تشکیل شد.


در  این جلسه، طی گزارشی درباره اهمیت دستیابی به رشد سبز و طرح راهکارهایی در این زمینه، بر نقش تأمین مالی سبز تأکید و ضمن تعیین اجزای سیستم تأمین مالی سبز، ساختاری برای ایجاد این سیستم در کشور پیشنهاد گردید.

در این راستا، اتخاذ مجموعه ای از سیاست ها، استانداردها و مقررات مالی و نیز ایجاد ابزارها و زیرساخت‌های مالی به منظور هدایت منابع مالی به سمت پروژه های سبز و درونی کردن هزینه ها و منافع زیست محیطی در فرآیند تصمیم گیری مالی از الزامات ایجاد یک سیستم تأمین مالی سبز در کشور معرفی شد که نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی و همکاری نهادهای دولتی و خصوصی می باشد. فایل ارائه‌ی مربوط به این جلسه از انتهای این صفحه قابل دریافت است.

بنابراین گزارش رشد سبز رويكردی از توسعه اقتصادي است كه پایداری زیست‌محیطی، كاهش كربن و توسعه اجتماعي را تشويق می‌کند.
 در اين رويكرد: با افزايش سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي اقتصادي مانند انرژي‌‎هاي تجديد‌پذير، حمل و نقل كم كربن، ساختمان‌هاي كارا در مصرف انرژي و آب، كشاورزي پايدار و مديريت جنگل و ماهيگيري، محدوديت‌هاي منابع و بحران آب و هوا به فرصت‌هایی براي رشد اقتصادي تبدیل می شود.
در حوزه‌هاي مهمي نظير توليد مواد غذايي، حمل و نقل، ساختمان و مسکن، صنايع سنگين، انرژي و آب با استفاده از منابع كمتر، آلاینده‌های كمتري توليد مي‌گردد.

فایلها

  تامين مالي سبز.pptx https://zistonline.com/vdccpiqe.2bqso8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما