تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب : 61414
معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:گیاهان دارویی امروزه دارای یک مزیت اقتصادی برای کشور است که باید از آن بهره لازم را ببریم اما برغم قابلیت های موجود در این حوزه نتوانسته ایم در این عرصه کاری انجام دهیم.
لزوم استفاده از مزیت اقتصادی گیاهان دارویی
به گزارش زیست آنلاین، سیدمحمدهادی ایازی روز یکشنبه در پنجمین همایش طلای سبز در دانشگاه شهیدبهشتی گفت:  ایران یکی از بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده گیاهان دارویی در جهان می تواند باشد اما نتوانسته ایم به یک جایگاه بین المللی در این عرصه دست یابیم.
ایازی خاطرنشان کرد: هرچند سازمان غذا و دارو تاکنون برای یکهزار فرآورده در حوزه گیاهان دارویی مجوز صادر کرده اما فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه نیز مهم است و باید آنها را به مردم معرفی کرد.
وی اضافه کرد: طی هشت دهه گذشته، مردم با رو آوردن به داروهای شیمیایی ، کمتر به سراغ داروهای گیاهی و گیاهان دارویی می رفتند اما طی یک دهه اخیر مردم بطورجدی به سمت گیاهان دارویی گرایش پیدا کرده اند.
معاون وزیر بهداشت گفت: اگر سخن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت های شغلی به میان می آوریم باید از ظرفیت های طب سنتی کشورمان به ویژه گیاهان دارویی به خوبی استفاده کنیم اما تاکنون موفق شده ایم چند گیاه دارویی خود را به ثبت جهانی برسانیم.
ایازی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی از جزء جزء اینگونه مسایل تشکیل می شود و باید به این حوزه ها بپردازیم.
وی یادآور شد: اگر طب سنتی در کشور توسعه یابد از گیاهان دارویی نیز بیشتر استفاده خواهیم کرد.
ایازی افزود: میزان گستردگی عطاری ها در کشور نشان می دهد که مردم به استفاده از گیاهان دارویی سوق پیدا کرده اند و توسعه طب سنتی می توانیم دامنه فعالیت عطاری ها را بطورحساب شده گسترش دهیم و امید است با تمهیدات صورت گرفته در وزارت بهداشت، فعالیت طب سنتی در کشور گسترش یابد.

به گفته محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دو هزار و ۳۰۰ گونه گیاهان دارویی در کشور وجود دارد.

https://zistonline.com/vdcfjjdv.w6dyyagiiw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما