تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 61449
نایب رئیس اتاق ایران در خصوص اهمیت اقتصاد سبز گفت : آنچه مسلم است حرکت در مسیر اقتصاد سبز، نه تنها موجب کاهش رشد اقتصادی نمی شود بلکه می توان امید داشت که به آن سرعت و شتاب بخشیده و تلاش بیشتر و تمرکز بر خلاقیت و فناوری برای رفتن به سمت رشد اقتصادی، را به همراه خواهد داشت.
رشد اقتصادی از طریق رشد اقتصاد سبز
به گزارش زیست آنلاین، پدرام سلطانی با اشاره به اینکه ایران در میان کشورهای خاورمیانه اولین کشوری است که سازمان محیط زیست تاسیس کرده است، گفت: ایران نخستین کشور منطقه بود که سازمان محیط زیست تاسیس کرده و نخستین کشور در میان کشورهای همسایه و منطقه به‌شمار می‌رود که به این مقوله توجه کرد. همچنین ایران از پیشگامان تصویب نخستین پیمان زیست محیطی جهان موسوم به کنوانسیون رامسر بود.
وی در ادامه افزود: ما مدتی است گام هایمان در بخش محیط زیست سست شده است و باید حرکت های محیط زیستی را با جدیت دنبال کنیم چرا که داشتن آرمان و مسئولیت پذیری در حوزه اقتصاد سبز و محیط زیست، موجب تلاش بیشتر و کسب نتایج شایسته تری برای اقتصاد می شود.

سلطانی در مورد اقتصاد سبز در ایران می گوید: به واسطه حجم بزرگ تصدی گری دولت در اقتصاد، دولت بزرگترین منبع آلاینده اقتصاد و محیط زیست کشور و شاید بزرگترین تولیدکننده کربن در اقتصاد کشور است و اینها هم از اثرات منفی سرمایه گذاری دولتی در اقتصاد محسوب می‌شود

 

https://zistonline.com/vdcdno09.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما