تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 61465
نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز جمعه «اسکات پرویت» گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی آژانس حفاظت از محیط زیست را که از جمله مخالفان جدی برنامه های مقابله با تغییرات آب و هوایی است، تایید کردند.
دست نشانده ترامپ رئیس آژانس حفاظت محیط زیست شد
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان کل ایالت اوکلاهاما بدین ترتیب با رای ۵۲ به ۴۶ سناتورها به ریاست آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا منصوب خواهد شد.
انتخاب پرویت که از مخالفان قوانین فدرال در حوزه محیط زیست و برنامه های مقابله با تغییرات آب و هوایی است، انتقاد برخی فعالان محیط زیست آمریکا را به دنبال داشته است.
تحلیلگران بر این باورند که انتخاب وی برای آژانس حفاظت محیط زیست نشان دهنده وفاداری ترامپ به تعهد های انتخاباتی خود برای مقررات زدایی در این حوزه و احیای صنعت زغال سنگ است.
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، وعده توقف کمک های مالی آمریکا به برنامه های مقابله با گرمایش جهانی سازمان ملل و لغو توافق نامه مهم آب و هوایی پاریس را داده بود.
پرویت در سال های گذشته از جمله مخالفان جدی برنامه های محیط زیستی دولت باراک اوباما بوده و حتی تلاشی قانونی را در برخی ایالت های آمریکا برای مقابله با درخواست دولت مرکزی برای مهار میزان تولید کربن کلید زده بود.
منابع آگاه می گویند که ترامپ هفته آینده قصد دارد چند دستور اجرایی را با هدف اعمال تغییرات در آژانس حفاظت از محیط زیست صادر کند.

https://zistonline.com/vdcbsab0.rhb80piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما