تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 61470
یک گروه از دانشمندان کره‌ای، پارچه‌ای را طراحی کرده‌اند که از حرکت انسان تولید انرژی می‌کند و با این انرژی می‌توان بدون داشتن منبع انرژی خارجی از دستگاه‌های پوشیدنی استفاده کرد.
تولید انرژی از دستگاه های پوشیدنی


به گزارش زیست آنلاین و به نقل از انجمن انرژی های تجدید پذیر، این لباس مقاوم، انعطاف‌پذیر و سبک است که این خواص آن را برای دستگاه‌های پوشیدنی پزشکی ایده‌آل می‌سازد.
این طرح بر اساس فناوری نانوژنراتورهای برق مالشی بوده و دارای پارچه‌ای نقره‌اندود شده و ماده‌ی زیستی پایه‌ی سیلیکونی است. این ماده‌ی چهار لایه حتی با فشار انگشتی می‌تواند انرژی لازم برای روشن شدن یک ال‌سی‌دی و یک ورودی بدون کلید را با قابلیت تکرار ۱۲۰۰۰ بار تأمین کند.
دانشمندانی که در حال نشان دادن کاربرد بالقوه‌ی آن برای پوست در صنعت رباتیک و دیگر محصولات زیست پزشکی بودند، توضیح دادند که این پارچه کاملاً انعطاف‌پذیر و تاشدنی است. علاوه بر آن، این ماده می‌تواند باتری‌ها و ابرخازن‌ها را هم شارژ کند.
گروه مشترکی از موسسه نانوانرژی و نانوسیستم‌های پکن، آکادمی علوم پکن، دانشگاه واشینگتن و انستیتوی فناوری جرجیا، نتایج مطالعه‌ای را در ادونس متریالس منتشر کردند. این تحقیق واحد نیروی خود شارژ کننده‌ای را معرفی می‌کند که از پارچه‌ای دارای نانوژنراتورهای برق مالشی که در یک باتری انعطاف‌پذیر لیتیو-یونی واردشده، ساخته‌شده است.
گروهی دانشمند از دانشگاه ملی سنگاپور یک سیستم پوشیدنی از سنسورها را معرفی کردند که بر پایه‌ی فناوری   نانوژنراتورهای برق مالشی ساخته‌شده و از صفحه‌های طلایی در آن استفاده‌شده بود.

دستگاه آن‌ها می‌توانست با فشار یک انگشت به آن۹۰ ولت را در یک مدار باز تولید کند.
 

https://zistonline.com/vdchvkn-.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما