تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : 61473
نشست کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
اجرایی شدن مفاد محیط زیستی منشور حقوق شهروندی
به گزارش زیست آنلاین ، ابتکار در این جلسه با اشاره به اقدام مثبت دولت یازدهم در تدوین حقوق شهروندی، گفت: منشور حقوق شهروندی به دلیل آینده نگری، در تمامی ابعاد و به ویژه محیط زیست نقشی سازنده خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر لزوم تبیین نقشه راه فرابخشی با استفاده از ظرفیت های قضایی، تقنینی و اجرایی برای دستیابی به مفاد این منشور، تصریح کرد: تشکل های محیط زیستی، گروه های مرجع همچون هنرمندان و ورزشکاران، ظرفیت های اجتماعی و مدنی مختلف نقشی مهم در تحقق موضوعات محیط زیستی دارند و از این رو ضروری است که برای بهره گیری از این پتانسیل ها برنامه ریزی ویژه صورت پذیرد.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه ریزی ویژه برای ایجاد زمینه دیدبانی و رصد دستگاه ها به لحاظ رعایت منشور حقوق شهروندی از طریق نهادهای مدنی همچون کانون وکلا در کمیته حقوق شهروندی محیط زیست صورت پذیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری اهمیت ارائه برنامه های آموزشی با هدف تغییر رفتار در حوزه حفاظت از محیط زیست، خواستار ترسیم و پیگیری محورهای فرابخشی و فراقوه ای تحقق قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی در نقشه راه تدوینی کمیته حقوق شهروندی محیط زیست شد.


مفاد محیط زیستی دلیل امتیاز ویژه منشور حقوق شهروندی است
بنابراین گزارش، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و رئیس کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط زیست نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدام های این کمیته در تنظیم متن اولیه منشور با استفاده از نظرات اساتید و صاحب نظران عرصه حقوق محیط زیست، گفت: درج مواد مرتبط با محیط زیست در منشور حقوق شهروندی از امتیازات این منشور و دلیلی بر روزآمدی آن است.
وی در ادامه به شرح اقدام ها و برنامه های فعلی و آتی کمیته در جهت تحقق مندرجات و مفاد محیط زیستی منشور حقوق شهروندی پرداخت.
مجلس دانش آموزی ظرفیتی نو برای اجرایی شدن مفاد محیط زیستی منشور حقوق شهروندی
در ادامه، علی اکبرزاده نماینده وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اجرایی نمودن مفاد منشور حقوق شهروندی، گفت: این همکاری می تواند در قالب برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای استفاده از ظرفیت هایی نظیر همیاران محیط زیست، نشست ۷۲۰ نفر نمایندگان مناطق آموزش و پرورش کشور، برنامه های آموزشی اردوگاه های تحت مدیریت وزارتخانه و مدارس، مجلس دانش آموزی، انجمن های اولیاء و مربیان و کلاس های ضمن خدمت معلمان انجام پذیرد.
لازم به ذکر است، جلسه کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور طرح دیدگاه ها و نظرها در خصوص ظرفیت های منشور حقوق شهروندی برای حفاظت از محیط زیست، همچنین چگونگی استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی همچون آموزش و پرورش و نهاد های عمومی غیر دولتی (NGO)  برگزار شد.

https://zistonline.com/vdcaeyni.49n6015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما