تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 61485
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست امسال ویژگی‌های مهمی دارد، گفت: حضور چشمگیر شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی فعال در حوزه محیط زیست از جمله ویژگی های امسال نمایشگاه محیط زیست است.
برگزاری  نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با رویکرد اقتصاد سبز
به گزارش زیست آنلاین ، معصومه ابتکار در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با بیان اینکه این نمایشگاه از ۶ تا ۹ در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی را سه سال است که برای نمایشگاه محیط زیست حفظ کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اقتصاد سبز جزو برنامه‌های دکتر روحانی بوده است و سعی کرده‌ایم تا فعالیت های اقتصادی در راستای بهبود شرایط محیط زیست را توسعه دهیم. نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فرصتی است تا صنایع و فناوری هایی که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند آثار خود را عرضه کنند و با هم تبادل تجربه داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تجارت، اقتصاد و محیط زیست محورهای نمایشگاه امسال محیط زیست است از حضور ۲۰ کشور خارجی در نمایشگاه محیط زیست خبر داد و گفت:  حضور قوی بین‌المللی باعث ایجاد رقابت در حوزه فناوری های سبز به ویژه در زمینه‌های مدیریت پسماند، مدیریت انرژی، بهینه سازی انرژی و انرژی های نو خواهد شد.

ابتکار با تاکید بر اینکه نمایشگاه محیط زیست فرصتی برای ارائه پیشرفت ها و دستاوردها است اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد حضور پر شوری در نمایشگاه امسال خواهند داشت. همچنین جایگاه رسانه ها بسیار پررنگ دیده شده است. کارگروه‌های تخصصی در موضوعات مختلف از جمله انرژی های نو، فناوری‌های سبز و مدیریت پسماند در سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به نشست ویژه ایران و آلمان طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اشاره کرد و گفت: امسال مهمانان خاص ملی و بین‌المللی خواهیم داشت. رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل "الک سولهایم" مهمان ویژه ما است که در موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهیم داشت. همچنین مراسم درختکاری با حضور رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل برگزار خواهیم کرد. علاوه بر این وزیر محیط زیست ایتالیا نیز در نمایشگاه محیط زیست حضور خواهد داشت.

https://zistonline.com/vdcdko09.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما