تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 61626
محققان کالج مُد لندن به فناوری نانو در نساجی دست یافنتد که با پوشیدن شلوار جین می توان به کاهش آلودگی هوا کمک کرد. این شلوارها مانند فیلتر هوا کار می کند و بسیار دوستدار محیط زیست است. یکی از قابلیت های جالب توجه این جین ها تولید اکسیژن است. به احتمال زیاد افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند. این جین ها برای آنها بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود.
کاهش آلودگی با استفاده از فناوری نانو در نساجی
با وجودی که این لباس کاتالیستی با نام هرسلف بسیار زیباست اما جهت استفاده روزمره چندان مناسب نبود. از آنجایی که لباس های جین یکی از رایج ترین لباس های راحت دنیا است. برای استفاده در این پروزه هدف قرار گرفت و این فناوری را در جین های پاک کننده هوا بکار بردند. این طور که به نظر می رسد پوشیدن شلوار جین بیش از بیش رونق خواهد داشت و این فناوری نانو تبلیغی در راستای کاهش آلودگی هوا و پوشیدن لباس های راحت خواهد شد. بدین منظور پارکی از این شلوارهای جین به نمایش درآمده است.

تولید اکسیژن با پوشیدن شلوار جینجین های پاک عنوانی است که برای محصول ناشی از تلفیق فناوری نانو در نساجی و پوشاک در نظر گرفته شد. همچون پیراهن هرسلف، در این شلوارهای جین از نانوذرات دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است. این ماده فوتوکاتالیسیت در معرض نورخورشید و اکسیژن محیط قادر به تولید اکسیژن رادیکالی است که مواد آلاینده هوا را  به مواد بی ضرر تجزیه می نماید و در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است. به بیان ساده تر ، پوشاک کاتالیسیت به فرد امکان می دهد که بدون هیچ زحمتی هوای پیرامون خود را تصفیه نماید.

پارکی از شلوار جیندر دانشگاه شفیلد و ال سی اف به منظور نمایش این فناوری، یک مزرعه از شلوارهای جین طراحی شده است و ۳۰ دست شلوار جین پاک کننده هوای تکمیل شده با نانوذرات فوتوکاتالیست در باغ صلح دانشگاه شفیلد به نمایش عمومی درآمده است.

 

https://zistonline.com/vdcaiini.49n6u15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما