تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : 61719
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح مسیر سبز – ساحل پاک در ۶ استان کشور از ۲۵اسفند ماه ۱۳۹۵ لغایت ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ در استانهای تهران،البرز،قزوین،گیلان،مازندران و گلستان خبر داد.
گردشگری مسوولانه با ایجاد ساحل پاک
پروین فرشچی مهمترین اهدف اجرای این طرح را حفظ محیط زیست استان های محدوده اجرای طرح، پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست با تأکید بر استراتژی توسعه پایدار، حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه ها و همچنین حفظ و پاکسازی سواحل دریای خزر دانست. 
وی گفت: انتظار می رود با مشارکت و عزم همگانی برای حفاظت و استفاده صحیح از مواهب الهی شاهد محیط زیستی سالم و دریایی پاک برای حیات بشر و سایر زیستمندان باشیم .
فرشچی ،از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح حفظ طبیعت و مظاهر طبیعی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و با بهره مندی از آموزه های دینی و اخلاق زیست محیطی ، صیانت از جلوه های الهی ،ارایه الگوی موفق همکاری های منطقه ای فرا بخشی در حفاظت از محیط زیست ،احیای فرهنگ امر به حفظ و نهی از تخریب محیط زیست برشمرد.
وی تصریح کرد: ایجاد فضای تعاملی بین طبقات مختلف اجتماعی در قالب برنامه های پاکسازی طبیعت، افزایش حضور تأثیرگذار و هدایت کننده افراد آگاه در اجتماعات و مناطق گردشگری ، آموزش های نامحسوس و غیر مستقیم با استفاده از ظرفیت های برون سازمانی وتشکلهای مردم نهاد به عموم مردم و بهره برداران از طبیعت زیبای کشور، آشنایی مردم با تعادل حاکم بر اکوسیستم ها و ظرافتهای رفتار با طبیعت در مناطق طبیعت گردی ،آشنایی مردم با تاثیرات منفی رها سازی پلاستیک ها و کالاهای مصرفی در طبیعت ، ، ایجاد زیر ساخت های لازم برای افزایش مشارکت عموم مردم در حفظ محیط زیست، آشنایی عموم مردم با  نقش سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از مناطق طبیعی، زیستگاه های گیاهی و جانوری و نحوه ارتباط با مردم از دیگر اهداف این طرح است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد:  برنامه عملیاتی تهیه شده به ۶ ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای مشمول طرح جهت هماهنگی و اجرا با سایر نهادها و دستگاههای مسئول و همکار استانی ارسال شده است.
فرشچی در خصوص  برنامه های طرح مسیر سبز- ساحل پاک  گفت: اطلاع رسانی مناسب در خصوص جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست در مکانهای پر تردد از طریق تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای استانی و رسانه های محلی، پاکسازی ورودی و خروجی شهرها وجمع آوری پسماندها و نخاله های ساختمانی از حاشیه جادها ومناطق گردشگری با مشارکت شهرداریها، بخشداریها، راهداریها و سایر بخشها، همکاری با ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر جهت اجرای بهینه طرح وآموزش چهره به چهره موضوعات محیط زیستی به شهروندان ، مسافرین و گردشگران به ویژه در اماکن پر تردد است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان اذعان داشت: پس از اتمام اجرای این طرح در مدت زمان تعیین شده نسبت به ارزیابی نتایج آن از سوی سازمان اقدام خواهد شد و اظهار امیدواری کرد این طرح در سالهای آتی گسترش یافته و به عنوان مسیر سبز – ایران پاک اجرایی خواهد شد.

 

https://zistonline.com/vdcdn509.yt0ff6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما