تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۲
کد مطلب : 61733
وزیر نیرو گفت : با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، سال آینده ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو و تجدید پذیر کشور افزوده خواهد شد.
افزایش 700  مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های نو

چیت چیان با اشاره به مطلب فوق  اذعان داشت: دولت حمایت های قابل توجهی را به منظور تقویت بخش خصوصی برای افزایش تولید انرژی های نو در کشور در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان به موضوع خرید تضمینی برق اشاره کرد.
وی اضافه کرد: درحالی که قیمت فروش برق در هرکیلو وات ساعت ۶۶۰ ریال است، برق تولید شده از نیروگاه های خورشیدی و بادی را دولت به مدت ۲۰ سال به قیمت ۳هزار و ۷۵۰ ریال در هر کیلووات ساعت خریداری می کند.
 وزیر نیرو با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶مگاوات برق در کشور به ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر اضافه شد، گفت: از سال جاری شاهد رشد شتابان و فزاینده تولید انرژی از خورشید و باد در کشور بوده ایم.

 چیت چیان با بیان اینکه ایران از ظرفیت بالایی برای تولید انرژی های نو برخوردار است که برای بهره برداری در این زمینه برنامه ریزی های خوبی در وزارت نیرو صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد با حمایت های دولت در سال های آتی بتوان در کشور سالانه شاهد راه اندازی یک هزار مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر بود.
 

https://zistonline.com/vdcjtaem.uqevtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما