تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : 61739
مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر این موضوع که هنر اقتصاد سبز، دستیابی به رشد اقتصادی توام با حفظ محیط زیست است، تصریح کرد: اگر کلید رسیدن به توسعه پایدار را اقتصاد سبز بدانیم، کلید رسیدن به اقتصاد سبز نیز مشاغل سبز است.
کلید دستیابی به اقتصاد سبز ایجاد مشاغل سبز است
به گزارش زیست آنلاین ، زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری زنان و محیط زیست که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: زنان نیمی از پیکره هر جامعه ای هستند و بنابراین اگر جامعه ای بخواهد به توسعه پایدار دست پیدا کند باید از ظرفیت و پتانسیل زنان بهره گیرد.

 وی با بیان اینکه هدف گذاری جهانی برای دستیابی به اهداف ۱۷ توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ دارای دو ویژگی شاخص فراگیر بودن و سنجش کشورها با شرایط و اقدام های خودشان است، گفت: اهداف توسعه پایدار جایگزین اهداف توسعه هزاره شد که برای فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تعریف شده بود.
 جواهریان در  ادامه افزود: سنجش میزان دستیابی کشورها به اهداف توسعه پایدار سالانه و تنها بر اساس عملکرد خودشان است و این سنجش در قیاس با سایر کشورها صورت نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه امروزه اثبات شده است که زنان گرایش بیشتری به طبیعت و محیط زیست دارند و به نوعی با آن مانوس تر هستند، اظهار کرد: به همین دلیل زنان نقش پررنگ تری در حفاظت از محیط زیست و طبیعت دارند و در نتیجه در صورت افزایش دانش و ارتقاء فرهنگ آن ها در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار، نقش پر رنگ تری نیز در توسعه پایدار و اقتصاد سبز ایفا خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که اهداف توسعه پایدار در ۱۷ هدف کلان، ۱۶۹ هدف خرد و ۲۳۰ شاخص تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه هدف پنجم با ۹ هدف خرد و ۱۲ شاخص، اختصاصی به موضوع برابری جنسیتی و زنان پرداخته است اما در سایر اهداف نیز این موضوع به دلیل اهمیت ذاتی، نقش و جایگاهی خاص دارد.

وی اقتصاد سبز را یکی دیگر از موضوعات مهم و مرتبط با اهداف توسعه پایدار دانست و افزود: اقتصاد سبز در تعریف ساده به معنای برخورداری از رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و محیط زیست سالم توام با هم است.

به گفته جواهریان، امروزه نگاه جهانی به محیط زیست، نگاه به سرمایه ای است که در عین حفظ و حراست آن باید از آن بهره برداری پایدار در جهت توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشت.

 

 

https://zistonline.com/vdcf1edv.w6dymagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما