تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : 61770
طی چند سال آینده صورت می گیرد:

کاهش مصرف انرژی در جهان

طی ۲۵ سال آینده مصرف انرژی در جهان به اندازه یک سوم مصرف فعلي افزایش خواهد يافت که حجم قابل توجهی از این افزایش مربوط به اقتصادهای نوظهور خواهد بود.
کاهش مصرف انرژی در جهان

به گزارش زیست آنلاین و به نقل ازسایت دیده بان انرژی، گفتنی است هند، چین، کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا کشورهایی هستند که در این مدت بیشترین افزایش تقاضای انرژی را خواهند داشت.

برخلاف روند افزایش تقاضای انرژی در بسیاری از نقاط جهان آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که در بسیاری از کشورهای صنعتی مصرف انرژی در این مدت روند کاهشی را خواهد پیمود.

بر اساس پیش‌بینی IEA طی ۲۵ سال آینده مصرف انرژی در اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا به ترتیب ۱۵، ۲ و ۳ درصد کاهش خواهند یافت که اصلی‌ترین دلیل این کاهش، روند افزایش بازدهی انرژی و همچنین ذخیره‌سازی آن در کنار توسعه جمعیتی است.

بنا به گزارش های IEA استفاده از سوخت‌های کم کربن و همچنین فناوری‌ها به سرعت رو به افزایش است و به نظر می‌رسد مصرف سوخت‌های غیرفسیلی از ۱۹ درصد کنونی به ۲۵ درصد در ۲۵ سال آینده برسد.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت تا سال ۲۰۲۰ به تدریج به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

از سوی دیگر این گزارش اعلام کرده است که کاهش تخصیص یارانه از سوی دولت‌ها و همچنین تاکید دولت‌ها بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند بر تقاضای انرژی طی سال‌های آینده تاثیرگذار باشد.
 

https://zistonline.com/vdcaw0ni.49n6015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما