تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب : 61777
رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار ضمن اشاره به آماده باش نیروهای محیط زیست در پارک ملی خجیر و سرخه حصار بیان کرد: گردشگران بدون راهنمایی محیط بانان وارد منطقه نشوند.
زون بندی  پارک ملی خجیر و سرخه حصار
به گزارش زیست آنلاین و به نقل از ایسنا، امامعلی یگان زاده با اشاره به زون بندی مناطق در پارک ملی خجیر و سرخه حصار، بیان کرد: پارک ملی خجیر و سرخه حصار به زوم های گردشگری، تفرجگاهی و حساس تقسیم بندی شده است، در منطقه حساس محیط بان ها شبانه روز حضور دارند و از ورود گردشگران به این منطقه جلوگیری می کنند و از گردشگران خواهشمندیم به منطقه زون های حساس وارد نشوند.

وی همچنین به گردشگران توصیه کرد که از نزدیک شدن به حیات وحش خودداری کرده و اگر با موارد شکار حیات وحش مواجه شدند حتما به محیط بانان اطلاع دهند.

یگان زاده ضمن اشاره به اینکه گونه های گیاهی این منطقه بسیار حساس هستند، بیان کرد: گردشگران از ریختن زباله در منطقه خودداری کنند و به جز ردپای خودشان چیزی در منطقه به جا نگذارند.

رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار اظهار کرد: کل نیروهای ما از ۲۷ اسفندماه تا ۱۴ فروردین آماده باش هستند و محیط بانان شبانه روزی در منطقه حضور دارند.

یگان زاده ضمن تاکید براینکه گردشگران مراقب طبیعت باشند، گفت: گونه های گیاهی و جانوری از سرمایه های ملی هستند و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی همه موظف به حفاظت از محیط زیست هستند.

 

https://zistonline.com/vdchqqn-.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما