تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب : 61848
اوراق برچسب گذاری شده قرضه سبز، محرکه ایده آل برای تلنگر به سرمایه گذاری بخش خصوصی است. درآمد حاصله از این اوراق قرضه برای استفاده از دارایی ها و پروژه های سبز برچسب گذاری (عمدتا پروژه های کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوا) شده است. درآمد حاصل از این اوراق قرضه را می توان به پروژه های جدید و یا برای سرمایه گذاری مجدد در پروژه های سبز موجود، و یا ترکیبی از هر دو اختصاص داد. سرمایه گذاران اوراق قرضه سبز به یک اندازه، هر دو را می پذیرند.
اوراق قرضه سبز راهی برای رونق اقتصاد سبز
رشد سریع اقتصادی در چین طی چند دهه گذشته منوط به مصرف انرژی مبتنی بر زغال سنگ، حمل و نقل جاده ای و ساختار صنعتی کربن محور بوده است. بنابراین در حال حاضر چین با مسائل زیست محیطی متعددی از جمله آلودگی هوا، آب و خاک، همراه با تغییرات شدید آب و هوایی روبروست. دولت چین، نیاز کشورش را برای تغییر مسیر سبز با مدل اقتصاد پایدار برای کاهش آلودگی ها و تغییر مدل رشد انرژی و حمل و نقل، به رسمیت شناخته است.
این کشور به سرمایه گذاری سالانه حداقل ۲- ۴ میلیارد رنمینبی (معادل ۳۲۰ - ۶۴۰  دلار) برای رسیدگی به مسائل محیط زیست و تغییرات آب و هوا نیازمند است۳ بانک خلق چین (PBoC)، بیانیه روشنی مبنی بر این که سرمایه دولتی به تنهایی شرط کافی برای سرمایه گذاری نیست، ارائه داده است: سرمایه های دولتی تنها ۱۰٪ تا ۱۵٪ از سرمایه گذاری مورد نیاز را می تواند تامین کند و از بخش خصوصی به عنوان منبع بزرگ ثروت انتظار می رود که سرمایه کافی برای تحول سبز را با کمک ۸۵٪ تا ۹۰٪ فراهم نماید.
 
اوراق قرضه سبز، سندی موفق برای دسترسی به سرمایه گذاری در بخش خصوصی
اوراق برچسب گذاری شده قرضه سبز، محرکه ایده آل برای تلنگر به سرمایه گذاری بخش خصوصی است. درآمد حاصله از  این اوراق قرضه برای استفاده از دارایی ها و پروژه های سبز برچسب گذاری (عمدتا پروژه های کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوا) شده است. درآمد حاصل از این اوراق قرضه را می توان به پروژه های جدید و یا برای سرمایه گذاری مجدد در پروژه های سبز موجود، و یا ترکیبی از هر دو اختصاص داد. سرمایه گذاران اوراق قرضه سبز به یک اندازه، هر دو را می پذیرند.
در سطح جهانی، بازار انتشار اوراق قرضه سبز به سرعت در حال رشد است: از ۱۱ میلیارد دلار (۴/۷۲ میلیارد رنمینبی) در سال ۲۰۱۳، به ۸/۳۶ میلیارد دلار (۲۴۲ میلیارد رنمینبی) در سال ۲۰۱۴و ۸/۴۱ میلیارد دلار (۲۷۵ میلیارد رنمینبی) در سال ۲۰۱۵. رشد اوراق قرضه سبز همچنان ادامه خواهد داشت. بانک خصوصی اسکاندیناوی (SEB)، تخمین می زند که انتشار اوراق قرضه سبز جهانی، از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار (۳۶۲ تا ۵۲۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۶ رشد خواهد داشت. چین به عنوان عمده ترین بازار اوراق قرضه سبز، حرکت رو به رشدی دارد.
 
دستورالعمل های اداری برای ایجاد سیستم توسعه اوراق قرضه سبز
چین، دستورالعمل های رسمی و اداری برای ایجاد ساختاری قوی در جهت توسعه اوراق قرضه سبز ابلاغ کرده که تضمین کننده اعتبارات سبز از طریق اوراق قرضه برچسب گذاری شده است و منجر به کاهش خطرات ناشی از ادعاهای نامناسب زیست محیطی و تقلب در این بخش می شود:
بانک خلق چین (PBoC)، مقرراتی را برای اوراق قرضه مالی سبز، از جمله دستورالعمل ها و الزامات مورد نیاز برای تعاریف سبز، مدیریت و استفاده از درآمد حاصل از اوراق قرضه و همچنین گزارش دهی، وضع کرده است. بانک خلق چین، نظارت بر بهره بین بانکی از طریق بازار اوراق قرضه، که حساب های ۹۳٪ از اوراق قرضه در چین را در برمی گیرد، عهده دار است.
کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) به عنوان سازمان مدیریت اقتصاد کلان چین، دستورالعمل هایی برای اوراق قرضه سبز شرکت ها و ارائه فهرستی از پروژه ها و طرح های پیشنهادی سبز برای اعمال سیاست های تشویقی تدوین کرده است.
مرکز بورس اوراق بهادار شانگهای، مقرراتی برای برنامه آزمایشی اوراق قرضه سبز برای شرکت ها و بخش خصوصی های کوچک و متوسط (SME)، شبیه به الزامات مدون بانک خلق چین (PBoC) تنظیم کرده است.
سایر نهادهای نظارتی مانند انجمن ملی بازار مالی سرمایه گذاران موسساتی (NAFM II) و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) نیز دستورالعمل هایی درخصوص انواع اوراق قرضه و کار با اوراق قرضه سبز در چین تنظیم کرده است.
مزایای اوراق بهادار برای پروژه های سبز منجر به بهبود دستیابی به سرمایه برای تأمین مالی مجدد، و سرمایه الحاقی برای کاهش هزینه ها می شود، و به همان صورتی است که فرایند تجمعی اوراق بهادار اجازه می دهد تا پروژه های سبز برای به دست آوردن سرمایه از بازار اوراق قرضه عمومی اقدام نماید.
  
 

https://zistonline.com/vdcg7793.ak9qt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما