تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 61916
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این تالاب‌ها یکی از محیط‌های فوق‌العاده ارزشمند استان هستند، گفت: باید با تدوین برنامه‌های مدیریت صحیح بتوانیم از آنها جهت گردشگری طبیعی به درستی استفاده کنیم.
تدوین برنامه‌های لازم برای پیشرفت گردشگری طبیعی
معصومه ابتکار گفت: تالاب‌ها یکی از محیط‌های فوق‌العاده ارزشمند استان لرستان هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز در این استان افتتاح و نوسازی پاسگاه‌های محیط‌بانی را داریم که ۲۰ میلیارد ریال مربوط به این فعالیت‌هاست.

وی اضافه کرد: برای حفاظت از تالاب‌های پلدختر پاسگاه محیط‌بانی احداث شده است چراکه دارای تنوع گونه‌ای مختلف جانوری و گیاهی بوده و به عنوان یک ژئوپارک به خاطر تغییرات زمین‌شناسی که در آن افتاده مناظر بسیار زیبا و دیدنی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه افتتاح این پاسگاه می‌تواند گام مهمی در سطح ارتقای طرح‌های مدیریت طبیعی و گردشگری باشد، اضافه کرد: همچنین با این طرح مشارکت مردمی در امر حفاظت از تالاب‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت تالاب‌های مشکل‌دار گفت: باید تمام این موارد را بررسی کرد چراکه در دوره‌های قبلی به آنها لطمه و آسیب‌هایی وارد شده و باید برای بازسازی آنها اقدامات ضروری انجام شود.

ابتکار به تالاب گری‌بلمک نیز اشاره کرد و افزود: مشکل این تالاب باید در سطح ملی و استانی بررسی شود و باید مورد مطالعه قرار گیرد. در این زمینه تمام ‌تلاش خود را می‌کنیم و در دستورکار شورای عالی حفاظت محیط زیست برای ارتقا سطح و حفاظت بیشتر از تنوع گونه‌ای ارزشمند آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته براساس مطالعات انجام شده برنامه‌های مدیریت حفاظت از حیات وحش را به استاندارها ابلاغ کردیم و برای لرستان نیز برنامه مدیریت از غاز پیشانی سفید، خرس قهوه‌ای و سمندر لرستانی مدنظر قرار گرفته و باید در دستور کار استان باشد و طرح خود را به شورای برنامه‌ریزی ارائه دهند تا جهت آموزش و شناسایی این گونه‌ها برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به محیط زیست اقدامات لازم انجام شود.

ابتکار در رابطه با ثبت تالاب‌های استان در کنوانسیون رامسر گفت: باید این موضوع را قدم به قدم جلو برد و طرح‌های مدیریت آن تسریع شود تا اقدامات بعدی را طی کنیم.

  https://zistonline.com/vdcceoqe.2bqss8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما