تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب : 61942
به زودی بیماری سرطان با جویدن نوعی آدامس شناسایی خواهد شد و آدامس‌ها نجات‌دهنده زندگی بشر می‌شوند.خیس شدن آدامس معروف به "volatiles" با بزاق دهان در زمان جویدن مواد شیمیایی ناشی از تومورها را شناسایی می‌کند.
  آدامسی که سرطان را تشخیص می‌دهد

کاترین بازمور مدیر شرکت سازنده این آدامس اظهار کرد: درون بدن مواد شیمیایی وجود دارند که با نام ترکیبات آلی فرار شناخته می‌شوند و در حال تولید هستند. این مواد تعیین‌کننده انواع سرطان بوده و پزشکان با بررسی این ترکیبات که در آدامس باقی می‌مانند نوع سرطان را در صورت وجود تعیین می‌کنند.
با این کشف جدید دیگر نیازی به آزمایش خون یا بررسی آزمایش ادرار نخواهد بود.
این شرکت در مارس ۲۰۰۷ در آلاباما ایالات متحده با هدف استفاده از مواد شیمیایی فرار در تعیین بیماری‌های مربوط به متابولیسم بدن انسان تاسیس شده است.
بخش تحقیقات شرکت مذکور بر روی تشخیص میزان تاثیر ترکیبات فرار مرتبط با شناسایی بیماری‌ها، ارزیابی و به‌کارگیری ابزارهای ابتکاری جدید فعالیت دارد. این شرکت پیوسته محصولات پزشکی جدید و فناوری‌های کمک‌کننده به درمان بیماری‌ها را بررسی می‌کند تا سلامت افراد جامعه حاصل شود.
volatiles ترکیبات آلی فرار VOCs هستند که به طور طبیعی در ترکیبات شیمیایی وجود دارند. این ترکیبات شیمیایی به‌سادگی در دمای معمول اتاق بخار و تبدیل به گاز می‌شوند. این مواد بسیار مختلف، فراوان و فراگیرند و نقش مهمی در پیام‌رسانی بین گیاهان و حیوانات دارند. با این وجود برخی از این مواد برای انسان و محیط‌زیست خطرناک هستند.
منبع : ایسنا
 

https://zistonline.com/vdcb59b0.rhb8apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما