تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۷
کد مطلب : 61943
معاون پژوهشی وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با یادآوری نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان است و مناطق ویژه علم و فناوری از ارکان این نوع اقتصاد محسوب می شود.
مناطق ویژه علم و فن آوری از ارکان اقتصاد است

وحید احمدی در آیین تاسیس نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در یزد افزود: در حالی که اقتصاد مقاومتی به همراه ارزش افزوده و حضور در عرصه های اقتصادی شکل می گیرد، برخی به اشتباه آن را اقتصاد ریاضتی می دانند.
وی تصریح کرد: در صورتی که اقتصاد مبتی بر علم و فناوری نباشد فعالیت در این عرصه با شکست همراه خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی عتف با یادآوری گذشت یک دهه از طرح مفهوم منطقه ویژه علم و فناوری اظهار کرد: سال ۱۳۹۳ که موضوع منطقه ویژه علم و فناوری به طور جدی مطرح شد برخی با تفکر لزوم فعالیتهای عمرانی و ساخت و سازهای فراوان برای این مناطق، با ایجاد چنین مناطقی مخالفت کردند که با توضیح نحوه فعالیت و کارکرد این مناطق قانع شدند.
احمدی افزود: موفقیت مناطق ویژه علم و فناوری درگرو تعامل و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی است.
وی ادامه داد: در مناطق ویژه علم و فناوری باید مواردی از جمله فرهنگ سازی و ظرفیت سازی، جذب خلاقان، نوآوران و مراکز علمی از جمله دانشگاهها، چابک سازی و تسهیل گری مدنظر قرار داده شود.
در این آیین که با حضور سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان یزد در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، مهدی سالاری مدیر سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری و محمدصالح اولیا رئیس هیات مدیره این سازمان نیز گزارشی از روند تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری یزد برای نخستین بار در کشور و اهداف این منطقه ارایه کردند.
طرح منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد از سال ۸۵ با مصوبه هیات دولت در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت و شهریور سال ۹۳ در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مطرح و متعاقب آن در دی ماه این سال در این شورا به تصویب رسید و قرار است با مشارکت بخش خصوصی در زمینه های دانش بنیان و علم و فناوری فعالیت کند.
منبع:ایسنا
 

https://zistonline.com/vdcc1oqe.2bqs08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما