تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 61952
وزیر کشور در سفر به شادگان از تالاب بین المللی شادگان دیدن کرد و از نزدیک در جریان شرایط فعلی آن قرار گرفت .
بازدید وزیر کشور از تالاب شادگان
عبدالرضا رحمانی فضلی که از روز گذشته به خوزستان سفر کرده، صبح امروز به شهرستان شادگان رفت و از نزدیک از تالاب بین المللی این شهرستان دیدن کرد.

تالاب شادگان در جنوب استان خوزستان و در جنوب شهر شادگان جای دارد. تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی شناخته شده، به رغم تنوع زیستی غنی و جاذبه های گردشگری فراوان، متاسفانه هنوز در کشور و حتی استان خوزستان ناشناخته مانده است. این تالاب با وجود نعمت و ظرفیت های بی شمارش هیچگاه توسعه و احیای قابل توجه را به خود ندیده است و تاکنون تمام برنامه های ایجاد شده برای آن در حد آرزو و رویا مانده است. این در حالی است که اخیرا به علت شرایط بی نظیر تالاب حتی سرمایه گذاران خارجی نیز برای توسعه آن ابراز علاقه کرده اند.

وسعت تالاب شادگان بیش از۴۵۰ هزار هکتار بوده است اما متأسفانه به دلیل عدم توجه به توابع زیست محیطی در انجام پروژه‌ های توسعه صنعتی و راه سازی و ..، خشکسالی، کم شدن آب ورودی به آن به دلیل سد سازی و … و همچنین کم شدن آب ورودی به کارون و ذخیره و انتقال آب این رودخانه به مناطق دیگر، آبراهی که در جنوب اهواز و در فصل زمستان، با افزایش آب رودخانه، آب شیرین تالاب را تامین و در اصل تعویض می کرده، خشک شده و تالاب شادگان از آبراه حیاتی نیز محروم گشت و دلایل دیگر باعث کم شدن بیش از حد وسعت این تالاب شد.

وزیر کشور قرار است در ادامه سفر خود به شادگان، از بندر این شهرستان نیز دیدن کند.

 

https://zistonline.com/vdccioqe.2bqsp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما