تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۳
کد مطلب : 61956
گیاه پزشک کرمانشاهی معتقد است

کاشت گیاهان دارویی ، یک تیر و چند نشان

تولید گیاهان دارویی در کشور می تواند بار زیادی از بیکاری را کاهش دهد .
کاشت گیاهان دارویی ، یک تیر و چند نشان

به گزارش زیست آنلاین ؛مهرداد صدارتیان گیاه شناس در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار زیست آنلاین می گوید : بخش گیاهان دارویی مغفول مانده است در حالی که می توان از این ظرفیت استفاده کرد و اقتصاد را شکوفا کرد .
این استاد دانشگاه در ادامه می گوید : در داخل کشور از داروهای گیاهی کمتر از ۵ درصد استفاده می شود و بیشتر ان هم به خارج صادر می شود . این مساله هم باعث می شود که این گیاهان قیمت بالایی پیدا کنند و کمتر مورد استفاده قرار بگیرند . در حالی که با سرمایه گذاری در این بخش و پر بار کردن تولید ان در کشور می توان اقتصاد را رونق داد .
وی در ادامه می گوید : متاسفانه نیروی کار در شهرستان ها به دلیل نبود شغل مناسب راهی شهرهای بزرگ می شوند و به دلیل نداشتن تخصص و دانش مورد نیاز مجبور می شوند به کارهای کم ارزش بپردارند این در حالی اسعت که می توان از ظرفیت بالای حضور این جوانان استفاده کرد و اقتصاد سبز را رونق داد .
صدارتیان در ادامه می گوید :در کشورهای پیشرفته مصرف داروهای گیاهی در بین مردم نهادینه  شده است و نزدیک به ۶۰ درصد مصرف دارویی آنها به گیاهان دارویی بر می گردد .هر چند که در سالهای اخیر و با معرفی بیشتر طب سنتی مصرف داروهای گیاهی بیشتر از قبل شده است ،اما با این وجود هنوز به ایده آل نرسیده است .
این کارشناس معتقد است که با سرمایه گذاری در این حوزه می توان با یک تیر چند نشان زد و هم نفع این گیاهان را به مردم رساند و هم با ایجاد اشتغال ،اقتصاد سبز را در کشور افزایش داد .
منبع : زیست آنلاین

https://zistonline.com/vdcg3y93.ak9qn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما