تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 62024
یک نیروگاه ۴۰۰ کیلو واتی فتوولتاییک درتصفیه خانه فاضلاب تهران احداث می شود.
احداث نیروگاه ۴۰۰ کیلوواتی فتوولتاییک در تصفیه خانه فاضلاب تهران
اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به ظرفیت موجود در شرکت فاضلاب تهران در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گفت: به منظور بهره گیری از انرژی خورشیدی این شرکت طرح های مطالعاتی احداث این نیروگاه را از سال ۱۳۹۳ آغازکرده و تاکنون دو مرحله مطالعات اولیه و یک مرحله مطالعات تکمیلی در سال ۱۳۹۵ انجام شده است.
وی در ادامه گفت: این نیروگاه با نصب۱۶۰۰ پنل فتوولتائیک ۲۵۰واتی و ۲۰ دستگاه اینورتر با سرمایه گذاری افزون بر ۲ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در محوطه مرکز تحقیقات تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران ایجاد می شود.
با راه اندازی این نیروگاه سالانه ۶۴۸ مگاوات ساعت انرژی برق تولید می ‌شود که این میزان با توجه به همکاری و حمایت سازمان انرژی های نو(سانا) به فروش می رسد و درآمدی معادل ۳۱۷۵ میلیون ریال در سال عاید شرکت خواهد شد.
احداث نیروگاه فتوولتاییک در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار قرار دارد و مدت زمان احداث آن شش ماه و بهره برداری ۲۰ سال پیش بینی شده است.
ریاضتی کاهش آلاینده های زیست محیطی، فروش برق تولیدی و تامین بخشی از نیاز الکتریکی ساختمان سبز مرکز تحقیقات تصفیه فاضلاب را از اهداف ساخت این نیروگاه بر شمرد.

 

https://zistonline.com/vdcdoz09.yt0xx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما