تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب : 62058
مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به حوادث ناگوار رخ داده در کشور گفت: یکی از شاخصه های مهم توسعه پایدار تاب آوری محیط زیست در مقابل حوادث است.
توسعه پایدار نیازمند محیط زیست تاب آور
محمد رضا موحدی درآیین گشایش دهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی شریف افزود: توسعه پایدار نیازمند همکاری جامع و همه جانبه تمام رشته های دانشگاهی است.
وی با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو، سقوط آسانسور، برخورد قطار و سیلاب ها، گفت: نگاه تک رشته ای به مسائل قادر به حل مشکلات نبوده و باید همه رشته های مهندسی و غیر مهندسی در حل مشکلات همکاری داشته باشند.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شریف با بیان اینکه باید محیط زیست تاب آوری داشته باشیم ، گفت: باید شاخه های بین رشته ای دانشگاهی توسعه یافته و در رویکردها امور مهندسی و تحقیقی مد نظر قرار گیرد.
موحدی با اشاره به معماری شهر تهران افزود: الگوی مناسب توسعه شهری مناسبی به خصوص در حوزه ساخت و ساز در تهران وجود ندارد و وضع موجود هویت یگانه ای که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد را به فرد القا نمی کند.
وی رفع این نقیصه را وظیفه مهندسان دانست و ادامه داد: مهندسان نقش مهمی در شکل گیری این معماری دارند و مهمتر از آنان معلمانی هستند که شیوه آموزششان پاسخگوی حل مشکلات جامعه نیست.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شریف ادامه داد: اصلاح شیوه های آموزش و ایجاد رشته های جدید بین رشته ای که نگاه همه جانبه ای به مسائل و مشکلات جامعه داشته باشد می تواند به توسعه پایدار کشور در همه زمینه ها کمک کند.

***افتتاح مرکز تحقیقات آب ایران و استرالیا
رییس دانشکده عمران دانشکده مهندسی شریف نیز در این مراسم با ذکر سابقه و تاریخ تاسیس این دانشکده در سال ۱۳۵۰ و تعداد دانشجویان فعلی و فارغ التحصیلان این دانشکده گفت: دانشکده عمران در یونسکو دارای کرسی بوده و بزودی نیز مرکز تحقیقات آب ایران و استرالیا درآن افتتاح می شود.
حبیب الله نصیری با بیان اینکه سرانه مقاله این دانشکده با ۴۵ عضو هیات علمی، در شش سال متوالی ۹۵ بوده است ، افزود: افزون بر رشته کارشناسی در شش گرایش نیز دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند و دو رشته دیگر نیز به گرایش های موجود اضافه خواهد شد.
کنگره مهندسی عمران با مشارکت هیات امنایی ۱۶ دانشگاه هر ۲ سال یکبار در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود در این کنگره علاوه بر ارائه تجربیات پیشکسوتان این رشته دانشجویان نیز با ارائه مقاله در ان شرکت می کنند. دهمین دوره آن ۳۰ و ۳۱ فروردین ۹۶ در دانشگاه شریف در حال برگزاری است.

 

منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdcaawni.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما