تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 62060
رئیس دپارتمان زیرساخت دانشگاه ملبورن در مراسم بازگشایی مرکز مشترک آب ایران و استرالیا با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های این مرکز، آب است، اظهار کرد: اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار جزو محورهای فعالیت این مرکز خواهد بود.
توجه به اهداف توسعه پایدار در مرکز مشترک آب ایران و استرالیا
عباس رجبی‌فر در مراسم بازگشایی مرکز مشترک آب ایران و استرالیا ضمن تشریح محورهای فعالیت این مرکز، اظهار کرد: همکاری مشترک ایران و استرالیا حول محور آب است ولی زوایایی مختلف این حوزه را نیز پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز مشترک آب ایران و استرالیا مسائل آب را به طور چند جانبه پیگیری می‌کند افزود: بحث‌های اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، مهندسی و حقوق آب در این مرکز مد نظر قرار دارد.

رئیس دپارتمان زیرساخت دانشگاه ملبورن با اشاره به اینکه بحث حقوقی آب مشکل اصلی منابع آبی ایران است،  گفت: بحث حق آبه و دسترسی مردم به منابع آب از جمله موضوعات مربوط به حقوق آب است که در مرکز مشترک آب ایران و استرالیا مورد توجه قرار می‌گیرد.

رجبی‌فر با بیان اینکه دریاچه ارومیه به عنوان یک پایلوت برای این مرکز انتخاب شده است، افزود: مرکز مشترک آب ایران و استرالیا محورهای فعالیت خود را به سایر مباحث نیز گسترش خواهد داد. طی دو سه روز آینده چهارچوب همکاری‌ها مشخص خواهد شد تا بتوانیم همه شاخه‌های مربوط به مدیریت منابع آب، برنامه‌ریزی شهری و حتی حوزه بهداشت آب را پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر به دنبال طراحی چارچوب مرکز مشترک آب ایران و استرالیا هستیم گفت: بر مبنای این چارچوب هیات ایرانی طی دو سه ماه آینده برای بازگشایی مرکز مشترک آب ایران و استرالیا که در دانشگاه ملبورن واقع است؛ به این کشور سفر خواهند کرد.

رئیس دپارتمان زیرساخت دانشگاه ملبورن با بیان اینکه بحث اساسی در همکاری بین ایران و استرالیا مسأله آب است، اظهار کرد: بحث توسعه پایدار و به تبع آن مسائل اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی مورد توجه این مرکز قرار می گیرد و سعی داریم تمام اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار سازمان ملل را مورد توجه قرار دهیم.

 

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcdzz09.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما