تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب : 62070
رییس هیات سرمایه گذاری ایتالیا گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود درهرمزگان، مصمم به سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در این استان هستیم.
همکاری‌های خورشیدی ایران و ایتالیا در هرمزگان
فابیو تورزنی روز چهارشنبه درنشست با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان افزود: این استان ازظرفیت‌های خوبی در زمینه ایجاد تاسیسات انرژی نو و پاک برخوردار است.
وی هدف از سفر به ایران به ویژه استان هرمزگان را در مرحله نخست شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری این استان در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشید و بادی عنوان کرد .
وی افزود: هدف دیگر ما اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با مشارکت شرکت‌ها و نیروی کار ایرانی در تولید انرژی های نو و در نهایت انتقال دانش تولید انرژی پاک به شرکت‌های ایرانی است.
رییس هیات سرمایه گذاری ایتالیا گفت: برنامه ما در هرمزگان این است که ابتدا با احداث نیرو گاه‌های کوچک خورشیدی تا ۲۵ مگاوات اقدام به فعالیت نموده و در گام های بعدی به سمت احداث نیروگاه های بزرگ تولید انرژی های نو حرکت کنیم.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان نیز گفت: مزرعه ٧۴۴ هکتاری خورشیدی برای حمایت از سرمایه گذاران در زمینه تولید انرژی های پاک در این استان راه اندازی می شود.
مسعود پاکزاد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در ایران، افزود: استان هرمزگان در ایران استانی استراتژیک است که ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داده است .
وی گفت: هرمزگان دارای ۱۴ جزیره بزرگ و کوچک و ۱۲۰۰ کیلومتر مرزهای آبی است که ظرفیت های بی نظیری برای سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: هرمزگان از دو منطقه آزاد تجاری و ۵ منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است که این استان را از سایر استان های ایران از لحاظ ظرفیت های سرمایه گذاری متمایز نموده است.
وی به موقعیت بسیار مناسب هرمزگان در حوزه های ارتباطی اشاره کرد و در این رابطه افزود: هرمزگان از چهار مسیر ارتباطی زمینی ، ریلی ، هوایی و دریایی برخوردار است و کارخانه های فرآوری بسیاری در این استان در حال احداث می باشد.
پاکزاد به ظرفیت های درآمدزایی هرمزگان در حوزه گمرک اشاره کرد و در این رابطه افزود: ۷۵ درصد درآمد های گمرگی ایران از طریق گمرکات مستقر در استان هرمزگان تامین می شود.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان مقصد نهایی سرمایه گذاران خارجی است و هم اکنون سرمایه گذاران خارجی در حال فعالیت با سرمایه گذاری مستقیم و مشارکتی در استان هستند .
پاکزاد افزود: در استان هرمزگان برای تسریع در فعالیت های سرمایه گذاری در زمینه تولید برق از انرژی های پاک نظیر انرژی خورشیدی یک زمین ٧۴۴ هکتاری در حاشیه شهربندرعباس در مسیر جاده بندرعباس به میناب تعیین شده ، تا تمامی سرمایه گذاری این بخش در یک جا مستقر شوند و با کمترین مشکلات و بروکراسی اداری اقدام به سرمایه گذاری و تولید انرژی کنند.
وی خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان از سرمایه گذاران خارجی در زمینه ایجاد زیرساخت ها و صدور مجوز های مورد نیاز سرمایه گذاری حمایت خواهد کرد تا سرمایه گذاران با کمترین دغدغه و مشکل اقدام به سرمایه گذاری به ویژه در زمینه تولید برق از طریق انرژی های نو کنند.

 

منبع: انرژی های امروز

https://zistonline.com/vdce778p.jh8wfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما