تاریخ انتشار :شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 62082
یک نماینده مجلس در گفت و گو با زیست آنلاین مطرح کرد

اقتصاد سبز نقطه آشتی اقتصاد با محیط زیست

زیست انلاین :اگر اقتصاد در کنار محیط زیست و ارتقای آن قرار نگیرد زندگی مفهومش را از دست خواهد داد و اقتصاد پایداری نخواهیم داشت
اقتصاد سبز نقطه آشتی اقتصاد با محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با زیست انلاین در مورد مفهوم اقتصاد سبز می گوید : برای تعریف اقتصاد سبز ابتدا باید مفهوم اقتصاد را بدانیم . مفهوم اقتصاد تخصیص بهینه منابع برای رفع نیاز حداقل نیازها تعریف می شود . در واقع می توان گفت اقاصاد یکی از پایه های توسعه پایدار به حساب می آید . اما مساله اینجا است که توسعه پایدار وقتی اتفاق می افتد که اقتصاددر کنار پایه های دیگر مانند فرهنگ ، تکنولوژی و محیط زیست قرار بگیرد و اگر هر کدام از این پایه ها نباشند یا نسبت به سایر پایه ها کوهتاهتر شوند نباید انتظار داشته باشیم که توسعه پایدار وجود داشته باشد.

وی در ادامه می گوید با این تعریف می توانیم به این موضوع برسیم که اقتصاد سبز حلقه اتصال بین محیط زیست و اقتصاد است ونقطه تلاشی و آشتی اقتصاد با محیط زیست به حساب می آید .

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد سبز هنوز جایگاه مناسبی در کشور ما به خودش پیدا نکرده است در ادامه می گوید : کشور ما جزو کشورهای در حال توسعه است و متاسفانه نه در حوزه محیط زیست و نه در حوزه اقتصاد سبز نتوانسته ایم به حد و اندازه های خودمان برسیم . در واقع اقتصاد در کشور ما یک جاهایی با محیط زیست قهر است و در برخی جاها کاملا با آن مخالف است و سعی می کند در تقابل با آن قرار بگیرد . در واقع اگر درآمد ایجاد کنیم اما راه تنفس ، زندگی و سلامت را بر روی خودمان ببندیم نمی توانیم و نخواهیم توانست به توسعه پایدار برسیم .

آقا پور در ادامه می گوید : یک دانشمند فرانسوی می گوید : محیط زیست باید در کنار اقتصاد قرار بگیرد زیرا شما فکر کنید اتاقی پر از پول دارید آیا می توانید نفستان را حبس کنید و پولها را بشمارید ؟ فکر می کنید تا کجا می توانید پیش بروید . اینجا است که اهمیت اقتصاد سبز به چشم می خورد .

وی با اشاره به اینکه هنوز صنایع ما برای سبز شدن دچار مشکل هستند و با موانع زیادی روبرو هستند می گوید : هم وزارت خانه اقتصاد و دارایی و هم خود سازمان محیط زیست که متولی نزدیک کردن این صنعت به شمار می آیند از خود سازمان هایی هستند که گاهی مانع تشکیل اقتصاد سبز در صنایع می شوند و به نظر می رسد که این مساله باید از همین سازمان های متولی شروع شود .

https://zistonline.com/vdchivn-.23ni6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما